Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Svensk politik

skogstavla

Svensk politik är blaha just nu.

Sju av åtta partier snackar om hur viktigt samarbete är, men ingen tar ansvar för det, trots att alla vill ta åt sig äran att ta ansvar!

Det åttonde partiet verkar njuta av situationen. Frågan är om de har förstånd till att förstå att de försöker slå sönder ett välståndsland!?

Snacka om att ha missförstått och missbrukat väljarnas förtroende!

Det extra valet kommer att kosta massor med skattepengar. Nu hoppas jag att det kommer något gott ut av valet, så vi åtminstone för valuta för de pengarna. Sedan är det upp till varje parti att börja bygga upp förtroende för dem igen! Att rasera förtroende går snabbt, det tar betydligt längre tid att bygga upp!

Kommentarer till: "Svensk politik" (12)

  1. Jag känner mig taggad inför extravalet. Jag ska försöka dra mitt strå till stacken i opinionsarbetet i syfte att minska antalet SD-röster.

    • Bra av dig! Jag är kanske inte lika taggad, men nog kommer jag att följa valrörelsen med intresse och även gå till valurnan förstås! Heja dig!

  2. Tycker som du, detta med extravalet kostar bara en massa onödiga pengar och ställer bara till det allt mera. 🙂

    Javisst har jag tid för WF…. Man måste ju även ha lite paus emellanåt 😉

  3. Gissar att SD får ökat stöd av väljarna. Och Löfven åker på däng när han går till val tillsammans med MP, och V i kulisserna. Fast han börjar svaja nu vad som ska gälla angående budgeten såg jag på Rapport. MP börjar visste bli en börda för sossarna. Rätt svajig statsminister vi fått. Och förmodligen blir mandatet för en, gissningsvis, alliansregering svagt. Och pengar kostar det också. Så ungefär.

    • Det återstår att se, gissa är förstås det enda vi kan göra. Trots allt hade vi hamnat i samma svajiga läge oavsett block i regeringsställning när de inte har egen majoritet. Jag tycker läget är illa för Sverige… Jag hoppas på en stabilare regering efter extravalet… Håller tummarna!

  4. AnneMarie Engblom sa:

    Instämmer med dig!
    Så rörigt och förvirrat det blivit i politiken.
    Man vrider och vränger på sanningen så svart blir vitt och vitt blir svart…
    Väljarna valde en s-regering, därför avgick Fredrik Reinfelt.
    Det är viktigt att påminna om att valresultatet gav oss en s-regering.
    Ett extraval var det enda rätta i den här situationen, anser jag.

  5. Jo…ansvar….det lyckas de dåligt med våra älskade politiker som snor våra pengar via skattsedeln….gamar är dom med stora krokodilkäftar som slukar allt….men lyhördheten är det sämre med.

    Cheops pyramid i ett nötskal.

    Men ha en fin kväll nu….ha de bäst. 🙂

Lämna en kommentar