Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Funderar

grenar

Idag funderar jag på varför bemanningsföretagens personal i regel bor bättre i Norge än i Sverige!

I Norge har jag alltid ett eget rum, plus gemensamma ytor, bad, kök och vardagsrum. Här har jag eget sovrum och delad toalett och kök – men i vardagsrummet bor en annan. Visst är jag också i vardagsrummet, men redan första kvällen när jag ville sitta och se på TV, ledig dagen efter, ja, då var hon skittrött och skulle sova. Alltså måste jag sova när hon ville… nåja, jag kan vara vaken på eget rum, men där är inte lyset tillräckligt bra för att läsa. Dessutom är det endast till mitt rum som det finns dörrar att stänga varför jag inte kan sitta i köket heller.

Nu är det inte min lägenhetskompis jag är irriterad på, hon har ännu sämre villkor än vad jag har, hon har inget helt eget att dra sig tillbaka till. Jag som kom en vecka innan hon anlände till Västerås valde var jag skulle sova…. nja, det gjorde jag inte då jag fått fixa hennes säng. Den hade endast tre ben… 🙂

Tre månader är lång tid att leva så här, det ska gå, men det är egentligen sämre än jag jag kan acceptera. Risken finns att bemanningsföretaget mister sin personal, i vart fall för längre uppdrag.

Från det ena till det andra – i dag snöar det i Västerås!

Kommentarer till: "Funderar" (10)

  1. AnneMarie Engblom sa:

    Förstår att du är missnöjd.
    En egen liten vrå har man väl rätt att kräva!

  2. Det låter som du ska klaga lite. En ordentlig läslampa är väl det minsta man kan begära i sitt rum!! Speciellt som du inte kan nyttja vardagsrummet när du vill. Dåligt, dåligt!
    Det är ju inte bara nån vecka du ska vara där…!

  3. Det där var tuffa villkor! Ändå föreställer jag mig att bostäder är dyrare i Norge än i Sverige! Klart att ni ska protestera, det här är dåligt under gränsen att inte ha ett eget rum utan genomgång för andra.

  4. Låter inte som några bra villkor!

  5. Jag har bott i Västerås nästan hela livet men nu bor jag tre mil utanför men jag jobbar i stadshuset måndag till fredag! om du är ledig någon dag och har tid och lust att se så hojta till.

Kommentera

Etikettmoln

