Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Kallt

godisdags

Igår kväll träffade jag goda vänner och idag skulle jag promenera ned till centrum och lära känna sta´n litet mer.

Vaknade tidigt men tänkte jag väntar tills mitt på dagen innan jag ger mig iväg, jag visste att det skulle vara kallt. Klädde mig varmt, solen sken vackert på den vita snön men vad hjälpte det!? När jag vandrat en kort sträcka så bestämde jag mig för att det blir ingen centrumpromenad utan endast en kort runda. Handlade litet innan jag gick hem och drack kaffe. Ni ser ovan på bilden vad jag snaskade i mig till kaffet. Nu har jag sovit middag, för jag var trött efter gårdagen och nu ska jag koka litet potatissoppa, varmt och gott för magen.

Det var kallt om näsan idag

Kommentarer till: "Kallt" (6)

  1. AnneMarie Engblom sa:

    Bister väderlek även här.
    Promenad till centrum blev det. Väl påpälsad. Trots tjocka handskar frös jag om fingrarna. Gott vara i stugvärmen värmd av kaffetår.

  2. Fast här i Timrå var det inte lika kallt om näsan som de senaste dagarna. Idag var det 5 minusgrader vilket är betydligt skönare än de 24 minusgrader vi hade i förrgår. Jag passade på att ta en promenad i dagens ”mildväder”.

  3. Vilken tråkig bostad du fått. 3 månader är inte mycket, men under de omständigheterna kan det kännas som en oändligt lång tid. Tur att det snart år vår. Ha det så bra du kan där i gurkstan!

Kommentera

Etikettmoln

