Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Aloe Vera och litet annat

julkaktus

Dagarna går, men nya inlägg i bloggen är det glest med…

Ska berätta litet vad jag gjort på ledig tid, för jag har varit ledig både lördag, söndag och idag, tisdag. Nu är det slut på ledig tid och mycket jobb framöver förutom när jag reser hem till Jönköping. I fredags kväll träffades jag och två kvinnor hemma hos den ena av dem. Vi ses inte så ofta, desto roligare när det händer. God mat och god dryck och många glada skratt blev det, blandat med litet allvarhetsprat också.

Söndag em/kväll träffades vi åter och begav oss till en träff ingen av oss egentligen visste vad det handlade om. Det var litet i stil av homeparty och det var Aloe Vera-produkter som förevisades och talades gott om. Den kvällen dokumenterade Kerstin så bra så jag länkar till hennes sida. Den där drycken, den smakar inte riktigt så illa som mitt minspel antyder, det går ju att spela litet också… Liiitet teaterapa har jag i mig… eller!??

Igår loggade jag min första cache i Västerås, den hobbyn ligger lågt så här års. Den känns mycket mer inspirerande när våren är i antågande litet mer på allvar.

Idag har jag promenerat i centrum, besökte stadsbiblioteket. Stort, men ganska svårt att orientera sig i när man kommer som ny. Ja, det tyckte i alla fall jag. Men jag hittade hyllan med svensk historia när jag vandrat in och ut ur flera rum… I ett av utrymmena så fanns det mycket ungdomar som satt och läste, några av dem tittade litet undrande på mig…. Jag kollade litet närmare på hyllorna där och det var böcker på diverse olika språk. Inte något för mig med andra ord, jag håller mig helst till svenskan, engelska går väl också i värsta fall…

Nu är det dags att börja arbeta igen och dra ihop litet pengar… Sådana behövs ibland, som bekant!

Kommentarer till: "Aloe Vera och litet annat" (6)

  1. Lycka till med jobbperiod! Hoppas det blir bra, fast jag har inte förstått om det är i Sverige eller Norge. Här är ruggigt kallt, -20 grader just nu. Och jag som har ansvar för eldningen i huset när gubben är justerad får ha stenkoll på läget och dra in ved. Men det går bra, är ju övergående.

  2. Druckit Aloe-Vera har jag inte gjort men däremot är Aloe-Vera vedeldarens (kamin) bästa vän. Kanonbra på brännskador. (Det är lätt gjort att man sveper till och bränner sig på händer eller armar) Har alltid en tub hemma!

  3. Haha.. Härlig min Mia! Jag har provat på en nässa och tyckte inte om det men har cremer som jag köpt i Spanien. Huden blir mjuk och fin. Det såg skönt ut med fotbad. En mysig kväll. Drack vår tveksamma samtalsvän upp sin dryck ?

    • Jo, jag har använt Aloeveras dagkräm för många år sedan och gillade den skarpt. Men så kom jag på att det finns bra dagcremer som är betydligt billigare… Men visst hade vi en trevlig tjejkväll! Jag tror nog att A-C drack upp sin lilla hutt, även om jag inte är helt säker…

Kommentera

Etikettmoln

