Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Vänskapsdag

KB

Idag har jag jag tillbringat några timmar tillsammans med goda vänner i Västerås. Vi åt middag tillsammans på en restaurang som serverade god mat, ja, mycket gott och vällagat.

Sedan promenerade vi tillsammans, loggade ett par cacher, tittade in i en liten bod med härlig doft, tittade in i domkyrkan och även vandrade på en av de äldsta gatorna i sta´n, misstänker jag. Vid kyrkbacken, närmare bestämt.

Nu ska jag strax ägna mig åt litet historiestudier, måste sköta min distanskurs…

Kommentarer till: "Vänskapsdag" (8)

  1. Vänskapsdag – det var ett vackert ord!

  2. Jag gläds åt att det blivit mildare väder ute. Nu kan jag återigen ta mina dagliga motionspromenader. Det var ju inte speciellt skönt att vistas utomhus när det var 20 minusgrader.

    • Instämmer. Nu har mycket av snön också försvunnit och jag hör fågelkvitter då och då. Dessutom är det ljust en hel timme längre på eftermiddagen. Vist är livet gött att leva…

  3. Låter som en trevlig dag, bra uttryck ”vänskapsdag”. Kanske nåt som borde schemaläggas?
    Historia låter så himla intressant. Vad läser du just nu? Jag har betat av 40 poäng, gamla, om jag minns rätt nu. Det blev lite blandat ekonomisk historia och annat.

    • Reinfeldt försökte ju införa något nytt ord i senaste partiledardebatten… därför gjorde jag ett eget försök och tror jag slog Reinfeldt! 🙂 Jag kommer inte ens ihåg hans ord, något med helg…

      Historia, det är Från bonde till tjänstemannasamhälle som är igång nu. Mycket intressant, men himla mycket att läsa. Faktiskt ett betydligt högre tempo än förra, men desto bättre uppbackning från kursledningen. Jag är nöjd med upplägget, det är bara tiden som känns litet knepig… alltså att hinna med!

Kommentera

Etikettmoln

