Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Borta bra, men…

svartan

Borta bra, men hemma bäst är verkligen ett sant ordspråk! Självklart, visste jag det tidigare, men tänker på det varje gång jag landar hemma.

I Västerås var inte boendet speciellt bra, det påverkar ganska mycket faktiskt. Jo, för en person var boendet toppenbra, men inte för två! Tjejen jag bodde med fick förstås styra när jag kunde vara i vardagsrummet och vid något tillfälle ville hon att jag stängde av TV:n under Rapport. Alltså skulle hon sova innan klockan var 20.00!

Att bo två st i en tvåa gör jag inte mer. Det är inte anständigt att behöva sitta i sovrummet och försöka lösa korsord eller annat som gick an med den lampa som fanns där. Här hemma känns det lyxigt, jag rör mig som jag vill i hela lägenheten när jag vill! 🙂

Under resan hem blev jag hungrig, funderade på var jag skulle stanna och äta. Vid Norsund blev det. När jag reser så här blir det oftast något lättillgängligt ställe där jag kan äta litet snabbt och sedan dra vidare. Igår hade jag inte lika bråttom och ville satsa på något bättre ställe. Såg skylt om något värdshus och körde in i ett pyttelitet samhälle. Letade mig fram, fann en stor reklamskylt utanför om ”Dagens rätt” onsd-lörd för 69:- mellan 11.30-14.00. Då klockan endast var 13.30 så frågade jag tjejen i kassan vad som serverades som dagens rätt. Hon vänder sig om och frågar kocken ”Har vi dagens idag när det är lördag?” Han såg litet överrumplad ut, men svarade gulaschsoppa – som jag såg på deras meny kostade 54:-!

Tja, litet mer matigt ville jag ha, fanns inte så mycket att välja på. Tog en hamburgertallrik!

Tänk vad besviken man kan bli! Jag som trodde jag skulle äta gott… Jag får äta desto godare här hemma istället.

Kommentera

Etikettmoln

