Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Himla trevligt

viognier

Det är himla trevligt att vara hemma litet emellanåt. Men nu är det dags att packa resväskan igen…

Idag har jag varit varit ute och ätit lunch tillsammans med en väninna, innan vi gick till ortens Systembolag och sedan till ett konditori och köpte varsin semla. Ja, på Systembolaget köpte vi förstås inte semlor… Ovanstående vin blev jag rekommenderad av min väninna, det ska provsmakas i morgon kväll, först därefter kan jag säga om jag är lika förtjust i den vita drycken som hon och hennes man är… 🙂

Snackat och haft trevligt, men det var ruskigt blåsigt och kallt i luften. I morgon får jag sällskap av en annan väninna.

Jag fick en förfrågan från Helga vart jag ska resa… Jo, på måndag far jag upp i luften och kommer så småningom att landa på flygplatsen mellan Harstad och Narvik, Evenes APT heter flygplatsen, men det är kanske inget namn vi svenskar är så bekanta. Jag ska besöka Harstad och det ska bli spännande, ännu en upplevelse för mig. Innan jag bestämde mig funderade jag både en och två gånger, jag som uppskattar ljusets återkomst – skulle jag verkligen resa till mörkrets trakter igen. Jaja, det börjar faktiskt bli ljust ganska många timmar även där uppe, 6,5 tim per dygn är solen ovan horisonten, inte alls illa. T.o.m ljust när jag går hem från arbetet de dagar jag har dagpass. Inte så illa. Kommer säkert både text och bilder därifrån, så småningom.

Kommentarer till: "Himla trevligt" (8)

  1. Tolkar ditt inlägg som att det är ett vitt vin? Du får gärna kommentera det efter provsmakning.

    Jaha nu bär det iväg igen! Och rätt långt norrut den här gången. Du blir berest i det vackra Norge och får se mycket.

    Trevlig resa och hoppas du får en bra förläggning och bra arbetsplats!

    • Jo, det är ett vin. Jag återkommer i frågan vad jag gillar det… 🙂

      Ja det blev ett kort besök hemma, nu på vintern kan jag lika gärna jobba mycket. Jag är ingen vintervän som säkert gått fram här…

  2. Ska bli spännande att höra vad du tycker om vinet 🙂

  3. Ser också fram emot vinrecensionen. 🙂

    Nu har jag stjärnmärkt ett antal av dina inlägg på Readern för att kommentera ”vid tillfälle”, om fadderbarn och annat. Jag SKA men inte just nu. Önskar dig en skön helg!

  4. Ja jag är också nyfiken, att hitta bra vita viner tycker jag är svårare än rött.

Kommentera

Etikettmoln

