Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Uppkopplad igen

harstad

Så är jag framme i läckra Harstad, cirka 15 bilmil norr om Lofoten.

Mycket vackert, solen skiner idag, snön lyser vit och ren, fjäll, vatten och ett stilla lugn och ro. Boendet helt OK, bor ensam i en liten tvårummare och vad jag förstår ska jag fortsätta få bo ensam här… 🙂 Här finns t.o.m svenska TV-kanaler! Bara att kosa mig…

Just nu får det här räcka.

Kommentarer till: "Uppkopplad igen" (12)

  1. Så vackert!!! 🙂

  2. Vacker plats, men huuu så långt norrut! Du kommer dock att få vara med om en häftig vår. Hur länge stannar du?

    • Jaa, en lång resa som tar musten ur mig, trots att jag flög. Men det ger utdelning… Kommer förmodligen att hyra en bil och köra ned till Lofoten när jag ändå är så nära. Försökte få med mig min danska kollega som är här samma period, men hon var rädd om sina pengar… Hursoomhelst, jag vill dit, men väntar tills dagarna är ännu längre än nu.

  3. Vilken vacker miljö! Verkar lite spännande att jobba som du gör, se många olika platser

    • Spännande och berikande, jovisst är det så. Samtidigt så känns det litet som att bo i resväska mest hela tiden. Men tiden går fort och jag upplever mycket, det uppskattar jag.

  4. Jag är avundsjuk!!!
    Vad är Ullevål i Oslo mot Harstad som jag velat åka till nu i snart 10 år. Men det SKA bli av, förr eller senare….
    Kos dig, som sagt.

    • Ja, synd att du inte kom iväg den här gången. Du får kanske vara beredd på att stanna en längre period nästa gång det kommer beställning från Harstad?! Att jag blev en av två berodde säkert på att jag stannar hela perioden. Den andra gör det också fastän hon åker hem till Danmark en vecka mitt i.

  5. Vad spännande med din resa. Vackert som sjutton också! Bra att du är nöjd med boendet men hoppas brandlarmet var en engångsföreteelse. Klart du ska se Lofoten. Det skulle jag också gärna göra.

  6. Ja.. det var faktiskt ingen som frågade mig om jag kunde tänka mig att stanna till påsk…. Jag fick veta det först efteråt. Men jag har det bra på hotell Ullevål också…

Kommentera

Etikettmoln

