Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Alla hjärtans dag

harstad2

Tyvärr verkar alla hjärtans dag ha blivit handlarnas dag! Visst blir jag och de flesta glada för rosor eller andra blommor/presenter, men det behöver inte betyda kärlek! Kärlek och omtanke är så mycket annat….

Jag blir litet anti mot alla ”köpmännens dagar”.

Så formulerade jag en kommentar hos Lissen To och tyckte det kunde bli ett litet inlägg.

Till sist önskar jag alla bloggläsare en riktig fin alla hjärtans dagsafton med eller utan blommor!

Kommentarer till: "Alla hjärtans dag" (9)

  1. Jag tycker också att Alla hjärtans dag mest är ett kommersiellt jippo. Trots att jag varit ihop med maken just 32 år idag…

  2. Jag kan bara hålla med dig. Kan bli lite bestört när man kollar sociala media en dag som denna. Väldigt många vuxna människor försöker överträffa varandra i vem som blivit bäst uppvaktad. Antalet presenter kan inte på något sätt ersätta riktig omtanke

  3. AnneMarie Engblom sa:

    Massor av business kring alla Hjärtans dag har det blivit.
    Firade med själv med en förpackning choklad som hade formen av små nallebjörnar. Kunde inte motstå den söta förpackningen!

  4. Håller med dig! Köpmännens dagar!
    Mina hjärtan är det alla årets dagar 🙂

    Önskar dig en underbar fredag!

  5. Du har så rätt men jag uppskattade rosorna jag fick iaf och familjen blev glad för att jag köpt hem vaniljhjärtan… Självklart kan det räcka med ett telefonsamtal eller en fika med någon vän t ex.

    • Ja, eller att göra vardagen litet extra vilken dag som helst… Det är inte handlingen i sig jag ifrågasätter utan just att det smyger sig in fler och fler ”köpmännens dagar”. Både alla hjärtans dag och det här med halloween har införts sedan jag var barn, alltså införts som att det ska köpas och göras jippo runt.

Kommentera

Etikettmoln

