Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Jag fick ett SMS

harstad5

Igår fick jag ett SMS från en av mina bästa vänner. Hon tyckte det verkade som om vi har sol varje dag här uppe – och så är det! Inte visste jag att det är norr om polcirkeln solen befinner sig så här års.

Min väninna ville dock att jag skulle sända solen till Jönköping och det ville jag förstås inte… 🙂

Hur har ni det i Sverige…. ser ni solen ibland?

Kommentarer till: "Jag fick ett SMS" (8)

  1. Solen var faktiskt här idag 🙂 Men då bor vi rätt nära polcirkeln.. 😀

    • Ljust det ja, det är vi som rör oss här uppe på de riktigt nordliga breddgraderna som solen lyser litet extra på så här års… 🙂

  2. Idag såg jag den och även lite svart asfalt här och var. Våren kanske duttar lite på oss. Du får bereda dig på lika ljusa nätter om ett tag = svårt att sova!

    • Vad bra att den strålar litet på er också. Tror inte det hinner bli ljusa nätter innan jag reser hem vid påsktid. Sova det kan jag oavsett om det är ljust eller mörkt som väl är.

  3. Här är det kallt, så lite sol, värme och en snar sommar är välkommet nu.

    • Jo, nu går vi på rätt håll, det tycker jag så fort vi passerat nyår. Fr.o.m april och ett halvår framåt behöver tiden inte trampa på så fort. Då vill jag njuta… 🙂

  4. Jag har sett solen, samt en klarblå himmel, tre dagar i rad nu. Regionen Funäsdalen-Røros förefaller väldigt solig.

Kommentera

Etikettmoln

