Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

harstadkirke

Just nu verkar jag ha snöat in på historia.

Idag har jag anmält mig till en sommarkurs, Rasismens historia, även detta en IT-distansutbildning via internet. Ett smidigt sätt att studera, passar mig utmärkt. Jag tar datorn med mig och förflyttar mig vart jag vill – och kan följa utbildningen!

Ett högaktuellt ämne och en kurs som jag tycker låter mycket intressant. Tänk vilken tid jag lever i, nästan pensionär och får ta del av universitetskurser utan att putta ut någon annan… 🙂

Kommentarer till: "Snöat in på historia" (4)

  1. Intressant!! 🙂 Jag är själv med i ett projekt som handlar om de tre stora religionerna. Om att hitta likheter och kunna förstå olikheter mellan dessa. Spännande! 🙂
    Kul att hitta distansutbildningar så där.. Kanske ska kolla upp det lite.. Är lite sugen jag med på att läsa något helt annat än vad jag jobbar med idag.
    Kram på dig!!!

    • Vore förstås kul om du läser samtidigt… då kan vi byta tankar i ämnet… Fram till 15:e mars kan du anmäla dig… Det är en sommarkurs, inte den bästa tiden kan jag tycka, men ämnet var tillräckigt intressant för att jag vill försöka ro kursen i land.

  2. Det låter både intressant och som ett bra upplägg. Jag är rätt så nöjd över att inte plugga för tillfället. Flera gånger har jag sagt att, nu är det sista gången, men sen får jag abstinens och söker något nytt att fördjupa mig i. Fast nu är jag rejält trött och ganska nöjd som det är, så kanske jag är färdig med studier? Lycka till, det låter som en intressant kurs!

    • Förr pluggade jag någonting så gott som ständigt…. sedan cirka 10 år ingenting. Har känts som jag fick nog av studier. Men nu är det annorlunda, jag läser inte yrkesinriktat utan endast för mitt egna nöjes skull. Ja, jag tror det är en intressant kurs.

Kommentera

Etikettmoln

