Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Snacka om snöyra

inifrån

Redan i morse var det snöyra, men måttligt.

När jag tittade ut längre fram på dagen var det som vit tät dimma, men ändå inte dimma, det var snöyra… Det har snöat hela dagen och blåser allt mer. Bilden ovan har jag tagit från rummet och fönstret stängt, det ser ju inte så farligt ut. När jag öppnade fönstret och tog bilder så blev det som nedan… det ger kanske en liten aning om hur det ser ut i verkligheten om du även tänker att den yr runt hela tiden. Det gäller att bädda in sig om man ska ut…

snöstorm

När jag handlade litet på väg hem från arbetet så hade en av killarna som arbetar i butiken fullt sjå för att hålla rent framför entrédörren, så mycket som det gick att öppna dörren utåt utan problem…. Jag fick vada upp i snö från gatan till ingången där jag bor, cirka 25 meter, inte till knäna, men nästan. Vår vaktmästare har förmodligen haft fullt upp med annat idag… Det finns snö överallt… Häftigt att fått uppleva… men jag är glad jag inte skulle ut och köra bil i allt det vita…

Kommentarer till: "Snacka om snöyra" (4)

  1. Men snart är det vår…eller nåt 😉

    Ja sjuttan va det kan snöa ibland..gillar det verkligen jag…fast helst i december och en lördagsmorgon med en kopp kaffe i handen stående i vardagsrummet 😉
    Sådant väder avnjuts bäst från insidan av ett fönster..!

    Ha så gott.

    • Absolut bäst från insidan av fönstret, eller en kort promenad som jag gjorde. Då känner man att man lever i hela kroppen… vinden sliter i en och snön försöker leta sig in under kapuschongen trots att man täppt till de största öppningarna…

  2. NÄÄÄÄÄ, där du är nu, skulle jag inte kunna vara. Bara jag ser dina bilder känner jag att min kvot av långa vintrar och mycket snö är fylld för längesen! HUVA! Välkommen hem till våren, när kommer du?

    • Så har det kommit masssor i natt också… Snöröjningsmaskiner har burrat hela morgonen här utanför… Än så är det långt till vår här… eller som lokalbefolkningen säger, vår har de ingen. Det är vinter, sommar och höst… Den bästa årstiden, i mitt tycke, går de miste om…

Kommentera

Etikettmoln

