Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

hjdf

Tobias Billström är åter i blåsväder – det är kanske dags för honom att lämna över till en mer förtroendeingivande minister. Dessutom tycker jag att hans uttalande om trevliga svenska damer i 50-60-årsåldern som gömmer papperslösa flyktingar vittnar om en konstig kvinnosyn. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka hans uttalande.

Däremot så är det lättare att tolka att han tycker det är en stor skillnad på om det är en blåögd och blond människa som gör något eller om det är någon med utländskt utseende. Ett sådant uttalande skulle jag inte förvånas över om det kom från någon inom sd, men att en moderat minister som sitter i regeringsställning uttrycker något sådant är inte juste.

Hur länge ska Reinfeldt stödja denne Billström? Jag kommer mycket väl ihåg att just denne Tobias Billström var den som klarade sig ur skandalen runt de nytillsatta ministrarna som inte betalat TV-licens när moderaterna nyss kommit i regeringsställning. Medan det blåste ordentligt runt de båda kvinnliga ministrarna som båda fick lämna sina poster så smög Billström undan och gömde sig bakom en sjukskrivning. Var det inte sjukskrivningar som moderaterna vill förhindra? Svenskarna skulle arbeta och inte nyttja bidrag!????

Jag tycker definitivt det är dags att Billström lyfts bort från ministerposten!

Kommentarer till: "Har Billström gjort sitt som minister?" (13)

  1. Är Reinis lite smart nu så tar han avstånd från såna här uttalanden och kickar Billström. Det räcker nu. Konstigt att regeringschefen vill tiga ihjäl detta… också. Inte rätt taktik. Så blåögd är väl ingen att man tror att han är rätt person på rätt plats. Någon av dem när jag tänker efter. 😉

  2. Tycker väl inte att steget är så långt mellan SD och M…. ofta är M lite mera blå bara….

  3. Som du vet är vi rörande överens uttalanden från denne blekfis till man. Man och man förresten……! Dags för en ny regering i nästa val, värre än så här kan det aldrig bli, men de gräver sin egen grav med regeringsmedlemmar som min namne – EJ SLÄKTING!

    • Nej att du o han skulle vara släkt är svårt att tro…. i så fall måååånga led ifrån varandra…. Jag tycker som du i att vi behöver en ny regering… men jag tycker att alla är ganska bleka just nu… tyvärr

  4. Jo…ovanligt korkat uttalande…till och med för en ur det partiet 😉
    Har aldrig gillat den mannen..nu borde han ju vara ”historia” kan man tycka.

  5. Ja, det var ovanligt magstarkt t o m när det gäller Billström… Hade han suttit i SD- toppen hade han väl blivit utesluten p g a sina rasistiska uttalande… Hoppas han försvinner från sin post så snart det någonsin går…. Han skall se upp för blonda och grönögda kvinnor som gömt flyktingar – vi kan vara riktigt otrevliga mot empatilösa dårar!!

    • Ja tänk om alla blonda och blå/grönögda kvinnor går till attack mot nämnde Billström… Tanken är litet roande… *s* Tack för tipset om riksdagens frågestund idag… Jag hinner se litet av det innan det är arbetsdags igen… Det ska bli intressant, jag hoppas grillningen blir proffsig och het!

  6. Litet tillägg…Tydligen skall Billström, som det uttrycks i Aftonbladet, ”grillas” i riksdagens frågestund idag kl 14.00. Tror jag skall titta på det även om jag rent generellt inte gillar ”matlagningsprogram” – men en ”grillning” kan ju pigga upp…;)

  7. Bort bort bort!

    Svar: Jag är utbildad förskollärare men har inte jobbat med det alls förut.

Kommentera

Etikettmoln

