Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Hur tänkte jag?

sardiner

Eller tänkte jag överhuvud taget?

En gång ibland gillar jag att ha makrillfiléer som smörgåspålägg. När jag gick i min lilla närbutik och funderade vad jag ville variera med, räkost och vanlig Prästost är det klassiska när jag befinner mig på främmande ort i jobbärende. Sedan blir det litet utvikningar ibland.

Först när jag skulle ta fram min burk med makrillfiléer en morgon så upptäckte jag VAD jag hade köpt… Började genast fundera på hur jag tänkte när jag gick där i butiken, ja mer än makrillfiléer, för något måste ha stört tänkandet… 🙂

Kommentarer till: "Hur tänkte jag?" (4)

  1. Per-Anders sa:

    Fisk som fisk..? Glad Påsk!

  2. När jag var barn, så var det ofta sardiner som serverades till ”kvällsmat”. Med bröd till. Har inte ätit på länge…. kan väl tycka att det inte riktigt lockar…. med makrill kan vara riktigt gott någon gång emellanåt. Men jag kanske minns fel om de små medelhavsfirrana…… de kanske är helt ok det också. Du kan väl berätta hur det smakade … var det en massa ben, och ett ben i mitten????Glad påsk!

Kommentera

Etikettmoln

