Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

gammalstuga

Herregud! var min första reaktion när jag läste den här artikeln!

Nog för att Norge har gott om pengar, men ändå. Tänk att resa med kollektivtrafik med en så stor summa pengar och ”glömma” pengarna. Har jag mycket kontanter på mig har jag extra koll på väskan eller var jag nu har dem. Men det klart, det är skillnad på folk och folk. För denne man är kanske en halv miljon inte så himla mycket? Eller är det månne så att personen hade sviktande minnesfunktioner? Ja, orsaken till att pengarna glömdes bort det framgår inte av artikeln!

Den här pengaägaren hade dock tur då den som hittade pengarna där på tåget var en ärlig kille som lämnade över väskan till polisen. Heder åt honom och jag hoppas att han får sin beskärda del som hittelön.

Kommentera

Etikettmoln

