Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Helgförströelse?

Fabula Magic
Bild lånad från Riksarkivet

Är det någon som känner sig rastlös och vill sätta klorna i något tidskrävande? I så fall har jag ett tips:

Försök att lösa Tabula Magica från 1726, en magisk kvadrat där summan vågrätt, lodrätt och diagonalt ska få samma summa! Om Du finner rätt svar så kan du väl höra av dig. Som bonus får du veta vem som är bokens författare, alltså den bok som kvadraten finns presenterad i!

Lycka till kan nog behövas! Jag har inte försökt, kanske ger jag mig i kast med det någon gång på främmande ort om jag känner mig litet rastlös… Jag räknar dock inte med att kunna klura ut lösningen… 🙂

Kommentarer till: "Helgförströelse?" (3)

  1. PS! Jag har funnit svaret, men inte med hjälp av min hjärna, det är en annan som tänkt till och spridit svaret någonstans på nätet… 🙂

  2. Jag som inte ens kan sånt där sudoko eller vad det heter..nä..jag står nog över även detta. 🙂

    Tillönskar dig en fin helg 🙂

    • Jag är också kass på sådant här, gillar dock vanliga korsord. Räkna kan jag, men det här krävs litet mer än så…

      Ha en fin helg själv!

Kommentera

Etikettmoln

