Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Ja, det är våren…

stavangervarenarhar

Ja, det är våren som kommit igen! Till Stavanger.

Både igår och idag har jag tagit tvåtimmarspromenader i ”min nya” stad. En vacker stad…Var nere i gamla sta´n som alltid brukar vara fint att utforska och det var det även här. Kullerstensgator, en del gator så smala så man knappt kunde mötas två gående, men namn med gate på slutet hade de. Jag skulle nog kalla det för prång… 🙂

Helt klart är det att både människor och fåglar vaknat till liv. Det kvittras och flygs över huvudet och människor flanerar så sakteliga, en del med kamera, precis som jag. Jag kollade efter ett par geocacher, men gav det inte någon chans egentligen. När jag kollade efter den ene så hade jag män i uniformer som noga studerade mig… jag valde att avlägsna mig ganska snart när jag inte kunde se cachen med blotta ögat! 🙂

paskliljor

Den andre cachen tror jag att jag hade fått ligga på knä för att nå och det hade jag ingen lust med. Jag valde att njuta det goda livet istället… en ”riktigt fanatisk” geocachare är jag med andra ord inte… 🙂

Tråkigt nog så är Stavanger precis som de flesta norska städer väldigt kuperade. Jag blir genomsvett innan jag är hemma igen och en dusch är på sin plats. Jag som funderat på att köpa gymkort här, för jag känner att mina armar får ju ingen träning längre. Men bara jag tänker på att gå på gym och sedan ta mig hem…. neee tack! Det får bli konditionsträning i stället i backarna… 🙂

Livet är ljuvligt när våren knackar på dörren…

Kommentarer till: "Ja, det är våren…" (8)

  1. Stavanger är en mysig stad, kan jag tänka mig. Kullerstensgator gillar jag… att se på men är mästare att snubbla på dem. 😉 Vem vill svettas på ett gym när man kan göra det ute i friska luften… 🙂

    • Det ligger en hel del i det du skriver om gym… men armarna blir förslappade. Jag är inte mycket för att brottas med den jag bor tillsammans med här… 🙂

  2. Morning o tack för titten in till mig! Härlig läsning här!
    Du undrade var jag bor…pga snömängden….i södra Hälsingland…Söderhamn…där det är vårflod just nu!
    Kramen!
    Ragnvi

  3. Jag blir lite avundsjuk på dej som får se så mycket nya miljöer via sättet att jobba!
    Jag hoppas kunna åka upp till Mosjöen i början av juli men det beror på om vi får hundvakt, vi har missat att man numera måste ha pass för hunden även till Norge.

    Och jag andas! 🙂 Är lite ovanlgit för mej att ha så lång framförhållning med planer men det känns rätt OK för en impulsiv människa som mej!
    Ha en bra jobbarvecka!

    • Ja, jag uppskattar att få se olika platser, det är pricken över i:et efter allt slit och stök man kan råka ut för som bemanningsanställd. Bra att du andas Titti! 😉

  4. En härlig tid – helt klart!

Kommentera

Etikettmoln

