Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Ljus i natten

stavanger3

När man bor tillsammans med främlingar som jag gör titt som tätt, så lär man sig en hel del om sig själv.

Jag blir mer och mer förvånad över att så många vill ha en lampa tänd i bostaden när de sover? Till vilken nytta? Ja, det är det ingen som kan ge mig svar på… men tänt ska det vara. Jag växte upp med att hela bostaden var mörklagd när folk hade lagt sig och har fortsatt så. Även min f.d sambo verkar ha växt upp så, för det var aldrig något snack om den saken.

Hur gör du?

Kommentarer till: "Ljus i natten" (9)

  1. Lampan tänd på natten? O nej du…vilka barnfasoner!!

    Här släcks allt vid nattning..på sin höjd ett värmeljus den mörka årstiden som får brinna ut nån timme efter sänggång…men det får räcka.

    Ha en skön kväll 🙂

    • Så gör jag också, alltså med värmeljus ibland… Kvällen är skön, natten ska tillbringas på min arbetsplats… Hoppas förstås att den blir bra… 😉

  2. Här hemma har vi ingen lampa tänd när vi sover, bortsett från en liten LED-lampa i hallen som vägledning ifall någon behöver gå på toa under natten. Däremot har vi ingen rullgardin eller persienner i sovrummet. Det beror på att vi helt enkelt inte kommit till skott och satt upp några.

    • Jag sover faktiskt bra även när det är ljust i rummet, men vill ändå ha det mörkt… Av vara tror jag.

    • Ingen dum idé..skulle nån flytta på nånting här i vårt hem mellan sovplatsen och dasset så förolyckas jag nog på vägen dit nattetid 🙂

  3. Här sovs det med lampan släckt. Blev lite full i flin över ditt inlägg. Måste erkänna att jag aldrig funderat över tänd/släckt lampa för för min del är det självklart att den är släckt. Alla som jag sovit med har även de varit för det mörka.

    • Trots mina många år på nacken så har jag heller aldrig träffat på det förrän jag börjat pendla till Norge. Under de här snart två åren så har det hänt många, många gånger att folk ska ha en lampa tänd. Det verkar, trots allt, vara ganska vanligt. Eller kan det vara ett fenomen för kringflackande folk… *s*

  4. Mörkt förstås. Helst riktigt mörkt. Har svårt att sova om det är ljus som står. Nästan lika illa som ljud. Ha det bra och njut av det långa dagsljuset!

Kommentera

Etikettmoln

