Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Vårregn

abcde

Ett stilla vårregn faller över Stavanger. Sedan ska sol och värme komma förhoppningsvis och allt blir grönt och underbart!

Under det som kan kallas för fritid här läser jag kurslitteratur nu inför kursen ”Rasismens historia” i sommar, bra att ha läst oavsett om jag kommer in eller ej. Ämnet är intressant, men litet deprimerande… Ju mer jag läser, ju mindre tror jag att vi får en mer tolerant värld.

Sonen och hans sambo är i Stockholm nu för att lyssna och uppleva konserten med Bruce Springsteen. Jag tror det är tredje gången sonen ser honom live. Digga, digga… Jag hoppas de får en trevlig vistelse i storsta´n, långt ifrån alla plikter och ansvar. 🙂

Kommentarer till: "Vårregn" (5)

  1. Rasismens historia är ju intressant läsning, den går långt tillbaka i tiden i detta land, men jag antar att boken tar upp mer än så.
    Har en del kunskaper i det ämnet…intressant.

    Sv: De har bara antagningar till IDOL just nu lite överallt i Sverige..vi får väl se om hon går vidare 🙂

    Ha de fint

    • Okidoki… jag håller tummarna i alla fall. Sedan får du ju informera så jag har en chans att se henne, om hon går vidare.

      Jo, litet bredare än Sverige sträcker sig litteraturen, men jag vet inte hur mycket. I vart fall tas kolonisationen upp, där europeerna gjorde sina värderingar till de riktiga, allt annat var underlägset. Men kurslitteraturen tar också upp svenska invandringen och vad den fört med sig ända in på 2000-talet. Mycket intressant.

  2. Morning! Förstår att boken är intressant…rasism ogillas här!
    Nattlampa har jag….är upp o struttar många gånger per natt o måste se!
    Åkte på kontroller var tredje månad förr…hade väl kunnat åka en gång i veckan om det hade behövts…
    Kramen!
    Ragnvi

  3. va roligt för sonen att få se sin idol igen , ha en ny fin vecka 🙂

Kommentera

Etikettmoln

