Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

disktrasa

Behandlar du din disktrasa som en vän? Eller som något nödvändigt ont?

Som jag skrivit tidigare så lär man känna sig själv när man bor ihop med än den ene än den andre främlingen, som jag gör under mina arbetsuppdrag. Det jag brukar reagerar på är där jag är pedantisk, för jag är ABSOLUT ingen pedantisk människa.

En sådan sak är att jag vill att disktrasan sköljs ur ordentligt efter användning och sedan hängs över kranen eller annan lämplig plats för att torka snabbt. Då håller den sig fräsch längre och jag slipper obehaglig lukt från den, ja, inte hur länge som helst, men som jag skrev, den häller sig fräsch under längre tid.

En del använder den och knycklar ihop den och lägger ifrån sig den så tills nästa gång den ska användas. Har det då hunnit gå en eller flera timmar känns den inte fräsch för mig…. Jag behandlar min disktrasa som en vän…. inte som något oviktigt som kan behandlas hur som helst… 😉

Vad andra reagerar på mitt sätt att göra min vardag, det har jag ingen aning om. 😉

Hur gör du? Har du några sådana här små egenheter… 😉

PS! Visst matchar ni diskborstens och disktrasans färger också… 😉

Kommentarer till: "Hur behandlar du din disktrasa?" (8)

  1. Haha, oj vilken hög igenkänningsfaktor det blev!!! 😀
    JA jag AVSKYR när folk
    a)låter trasan ligga i en hög, sjöblöt
    b)vrider ur den, men låter den ligga i en hög på bänken
    c)har en trasa som fasen inte suger upp något vatten
    Min trasa är min vän, absolut!! 🙂

  2. Sköljer alltid ur våran och hänger upp dne på tork..fast inte tillräckligt enligt fru Guldkrycka alltid..får ”backning” ibland på det jobbet..men jag gör så gott jag kan 😉

    Viktigt det där faktiskt…..luktar ju ”aber” annars om inte annat.

    Ha de bäst.

  3. Hahaha, gillar ditt inlägg massor. Tänk att man kan skriva ett klokt och underhållande inlägg om disktrasor, det krävs god kompetens. Måste säga att du fått till det bra 🙂 Min disktrasa behandlas som en kunglighet 🙂 Sköljs noga, hängs på kranen för att torka mellan användningarna. Varje gång jag kör diskmaskinen åker trasan in den med. Lite som att skicka den på spa 😉

    • Kul att du gillade mitt lilla disktrasinlägg… 😉 Tack för bra tips, jag ska låta min trasa gå på spa alltsomoftast! 😉

  4. Stickade disktrasa i lingarn för några år sedan. Har nu disktrasa nummer tre i användning. Bara en är så sliten så den är slängd. Håller sig fräsch på ett helt annat sätt än ”vanliga” trasor. Bara att skölja ur ordentligt… för det behöver man ju ändå göra.

Kommentera

Etikettmoln

