Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

blått
Bloggerskan som matchar omgivningen!

Vi är många som trakasseras av telefonförsäljare.

Nu är det ett företag som ringer mig från två olika tel.nr, bl.a detta. Som väl är så har jag sovit och därför har de inte fått svar. Det är förstås inte första gången telefonförsäljare ringer mig, de brukar inte ge sig… fyra ggr har detta bolag ring mig de senaste tre dagarna.

När ska man få vara ifred på sin fritid från dessa marodörer? När man svarar så lyssnar de inte på några som helst ”nej tack” eller andra argument för varför man inte är intresserad.

När ska detta försvinna? För sisådär 20-30 år sedan var det dörrförsäljare som störde… det var irriterande. Men oseriösa telefonförsäljare, eller som vissa vill kalla sig, marknadsundersökare, är minst lika irriterande.

Jag vill att detta ska förbjudas! Hur ska vi få igenom ett sådant lagförslag, för jag tror vi är många som ställer oss bakom det!

Kommentarer till: "Hur länge ska telefonförsäljning pågå?" (18)

  1. Hej Mia och Tack för din kommentar! 🙂 Jag behöver få ordning på en del saker och måste tyvärr prioritera bort bloggen just nu. Har inte tröttnat med andra ord. 🙂 Eventuell ljusning i sikte… vi får se.

    Otroligt irriterande med säljsamtal men om du har en smart telefon kan du spärra telefonnummer och slipper få de samtalen. Det har jag gjort. Så skönt!

    Önskar dig en fortsatt fin försommar!

    • Så smart är jag inte så jag har en smartphone… Men kommer nog att bli när min tanke mognat tillräckligt!

      Önskar dig tillbaka i bloggvärlden när tid och ork kommer åter och att du också får en fin försommar tills dess!

  2. Oops! Glömde… Önskar dig en fin Syttende Mai! 🙂

    • Jo, syttende mai idag, men inget firande för mig. Arbetar 70 timmar den här veckan så det fanns ingen ork. Men nästa år… den 200:e nationaldagen här, då ska jag baske ha ork att vara med och skåda firandet. 🙂

  3. håller helt med dig, själv besväras vi av fonera som ringer och vill att jag skall byta abbonemang på telefonen eftersom jag har skogsföretag men det är min man som står på vårt telia fasta abonnemang , jobbiga är dom

  4. Morning! Onekligen blir jag såå trött på dessa försäljare! Senast häromdagen blev jag väl idiotförklarad när jag inte ville ha en present från ett företag…med presenten följer oftast ett o annat!
    Jo..jag gillar Maj månad! Lika förundrad varje gång att det blivit VÅR!
    Kramen!
    Ragnvi

    • En ettrig telefonförsäljare frågade mig till sist om jag inte ville ha ett billigare abonnemang än det jag hade… Mitt svar blev helt kort: nej. Han drog efter andan… men fortsatte… Ingenting verkar göra att de inser loppet kört.

  5. Håller med om att telefon krängare är jobbiga, fast samtidigt så känns det som att det är ett av få jobb våra unga i Sverige kan få idag med hjälp av Arbetsförnedringen. Gå in och titta på deras platsannonser och se hur många ”stjärnsäljar” tjänster de har där. Så då ungdomen bara får eller blir tvingaded till dessa jobb för att komma ut i arbetslivet kommer vi få leva med att telefonen ringer.

    • Förmodligen har du rätt i det du skriver. Men om företagen vore seriösa så finge de en säljutbildning…. så de lär sig hur de ska uppföra sig. Att de ska lyssna på den de ringer upp och dennes argument. Som det blivit nu så blir ju många äldre dessutom lurade… och så vill vi ju inte ha det… Ungdomar ska erbjudas seriösa arbeten i den bästa av världar. Långt dit just nu, men hoppas skutan kan vända och att andra sorters arbeten kan erbjudas… Kul att du tittade in här, välkommen åter!

  6. Jag tog bort min fasta telefon för att slippa dem men nej då börjar dom på mobilen och fast man säger att de ska radera en ur registret ringer de igen. Igår hade fyra olika säljare ringt min sambo från Viasat!!
    På grillspetten var även smålökar och halloumiost! Supergoda!

  7. Håller med. De är väldigt påflugna och irriterande.

  8. Undrar om jag har ”tur” eller om de helt enkelt inte har hittat mig än – för det är ytterst sällan nån telefonförsäljare ringer till mig!

    • Tur…. förmodar jag…. det dröjde länge innan de fann mig också. Men nu poppar de upp ettrigt emellanåt, ringer febrilt. Sedan kan det vara ganska långa perioder då det är tyst på den fronten… hinner glömma bort dem. Desto ettrigare när de vaknar till liv igen… 😉

Kommentera

Etikettmoln

