Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

dejt

Att flirta är jag inte bra på! Men jag brukar för den skull inte missunna andra en liten flirt… 😉

När jag funderade på vad jag ska skriva om dök den här lilla händelsen upp i mitt tankekontor:

En väninna och jag var ute på ett kulturellt evenemang. Efteråt dröjde vi oss kvar, det visades en del gamla cd-skivor m.m. Vi gick litet på varsitt håll när jag ville berätta om en sak jag sett för väninnan. Släntrar upp bredvid henne och ser då att hon snackar några ord med en man jag dejtade vid ett tillfälle när jag var nyskild för många år sedan. Han tittade på mig, avlägsnade sig snabbt…. 🙂

Jag kollade av med B om hon kände honom… nej, han hade bara kommit fram och snackat. Han såg väl trevlig ut, tyckte hon så visst fanns det litet intresse från hennes sida… 🙂 Jahaja… Så gick vi åter skilda vägar en stund och när jag åter sällade mig till samlingen som kollade på en samling som många besökare samlat sig runt hade jag förstås min väninna i blickfånget och drog mig mot henne. Bredvid henne står samme man. Och… avlägsnar sig snabbt som tusan…. igen! Det verkar som om jag dödade hans flirtlust för han avlägsnade sig troligtvis från lokalen, i vart fall syntes han inte till mer.

Jag beklagade det hela till min väninna och sa att nu åker jag till Norge några veckor så du får flirta bäst du vill. Svaret blev:-) Nej, det var bra att det blev som det blev så slapp jag gå på en nit till!!! 😉

Vad blir slutsatsen av det här?

Kommentarer till: "Hur man lyckas avstyra en flirt" (14)

  1. Haha, flirtdödare där! Du är en respektinjagande kvinna, iaf på vissa karlar det är tydligt! Kul historia!

  2. hihi! Att flörta är verkligen inte lätt. Önskar ibland att det finns en liten kurs för oss på glasberget 😉

  3. flörta har jag glömt hur man gör då jag haft samme gubbe länge 🙂 vad skönt att hon inte blev sur iallafall, å kanske var det bra för han var väl ändå inget att ha 😉 vad ska du hitta på i Norge då?

  4. Men…när 75% av sambor lär separera och hälften av gifta och ännu mer bara dejtande så går det hela ju runt. Risken finns att man till sist flirtar med sin avlagda fd. som färgat håret och lyft sig.

  5. Tycker nog synd om henne som, har gått på så många nitar att hon inte vågar flirta längre.

    • Då har jag framställt henne felaktigt. Det är en levnadsglad kvinna som gärna flirtar när hon får tillfälle! 😉

  6. Jag är urdålig på att flirta…..borde kanske tag tag i detta 🙂 När jag tänker efter så var det ju rätt så trevligt på den tiden då man höll på med sådant. Inte utan att man småler lite åt episoder som dyker upp 🙂

  7. Ja men det var kul att läsa om den flirtleken. Vad snopen han måste ha blivit när du dök upp där hela tiden 😉

    Kanske bäst som det blev!?

    • Hehe… ja, vem vet. Kanske han dyker upp igen där hon är, då ska jag försöka hålla mig borta. För jag måste vara en avskräckande uppenbarelse för honom. Tror han blev lika snopen som jag när vi tittade på varandra och kände igen varandra… 😉

Kommentera

Etikettmoln

