Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

stavanger8

Igår, äntligen, blev det dags för geocaching. Jag kom hit den 16 april men har arbetat så intensivt så jag har inte haft intresse av något skattletande. Igår förärades vi dessutom med ett strålande sommarväder. Jag gick i linne, första gången i år, de andra dagarna vi haft sommarväder har jag sovit på dagarna och arbetat på nätterna. Då har jag haft jacka med mig till o från arbetet ifall, ifall, även om det visade sig att det inte behövdes.

Igår packade jag ryggsäcken med litet mat och vatten och gav mig iväg och fick en härlig dag! Njöt för fullt. Var ute drygt fyra timmar, satt när jag åt matsäcken annars var jag i rörelse hela tiden. Ont i både fötter och höfter när jag kom hem, men efter dusch och litet kvällsmat kändes allt OK igen.

Så fick kroppen vad den behövde också, röra på sig… 🙂

Stavanger är Norges tredje största stad, men den känns som liten. Kan bero på att sta´n förmodligen är geografiskt stor, finns mycket gator och bebyggelse på de närmaste öarna, kan tänka mig att de räknas till stadsbebyggelsen. Broar över så det är lätt att ta sig dit och därifrån. Där jag vandrade igår var ett skogsområde. Tänk att det finns skogsområden inne i sta´n för jag tycker att jag bor centralt. Och jag vandrade inte speciellt länge förrän jag kom till detta område. Såg på kartan att det var grönområde, trodde nog att det skulle vara mer parkområde…. men det visade sig vara något annat. Kul med överraskningar.

Sju stycken skatter fann jag innan jag vände kosan hemåt igen! Kommer kanske att bli fler sådana här dagar. Jag känner mig i vart fall väldigt nöjd med dagen igår… 😉

Kommentarer till: "Geocachingrunda i Stavanger" (8)

  1. Låter som en himla mysig dag!! 🙂

  2. Sån vacker vy! Men vad är det för skatter du hittat?
    Kramen!
    Ragnvi

  3. Någon gång måste jag prova det där. Det verkar mysigt!

  4. Låter som en riktigt lagom skattletardag. Ser fram emot att ge mig ut med dej, vi behöver inte hitta så många cacher, det är mest kul att träffas…. Men några gömmor ska vi förstås leta upp- på ett fint ställe. Tyckte förra årets Mullsjöpromenad med dej var toppen, eftersom vi höll oss på stigar hela tiden.

    • Ja, det var en fin promenad i fjol och trevligt hade vi det också! Jag ser också fram emot att vi ses på det sättet även någon gång i sommar! 😉

Kommentera

Etikettmoln

