Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Farväl Stavanger

batstavanger
Klicka gärna på bilden!

Det här är sista dagen i Stavanger för den här gången. Jag tror att jag kommer att återvända, en fin stad som jag endast hunnit upptäcka litet.

Idag är jag ledig och vädret är det allra bästa. Fick en härlig promenad i sta´ns parker, njöt av solen och och av den prunkande grönskan, var även nere vid vattnet. GPS i hand så jag lätt hittade både ett par cacher och för att jag lätt skulle hitta hem igen, när det var så dags.

Nu ska jag packa och städa av golvet, den andra städningen gjorde jag innan jag gav mig ut. Tänk vad tiden går fort när man trivs, i morgon är det precis åtta veckor sedan jag styrde kosan mot Stavanger… 🙂

Kommentarer till: "Farväl Stavanger" (14)

  1. Ser härligt ut att vara i denna kuststad. Skulle gärna ta en tripp till Norge…. var ju där flera gånger på sjuttiotalet… MEn skräms av berättelserna om vad allt kostar. Löjligt egentligen… visst har man råd om man vill…. Välkommen hem förresten!

    • Jo, priserna är höga, värst i Nord-Norge… det gäller att hålla i plånboken… 🙂 Men Norge är värt att uppleva… Jag blir ju dessutom ”rikare” på mina resor… bra va?!

  2. Ser verkligen trevligt ut! Jag tror att du samlar på rikedomar av flera olika slag. 😉

  3. Har det redan gått 8 veckor! Vad bra att du har trivts då har man alltid fina minnen med sig när man åker. Vem vet…snart kanske du är tillbaka 🙂

    Kram

    • Till hösten är jag nog tillbaka igen… 😉 Jag tror inte deras behov minskar… det verkar inte så, just nu i alla fall.

  4. Jaja..välkommen hem till Svedala igen då 🙂

  5. Tänk att du ska därifrån nu. Tycker du att det gick fort eller sakta? Vad ska du göra nu då? Det ser vackert ut 🙂

    • Jag ska njuta av den svenska sommaren och även arbeta litet här hemma. Tiden gick fort… jag trivdes och då går tiden snabbt… 🙂

  6. va roligt det låter med sån catching det skulle passa mej tror jag 🙂 va roligt att känna att man vill tillbaka till ett ställe man tycker om ,kram

    • Geocaching är värt att testa, passar inte alla, men många tar det till sig som sin hobby. En del väldigt frenetiskt, andra litet mer då och då… 😉

  7. Jaha, du var i Stavanger tillfälligt. Roligt att kunna kombinera jobb och att bo och upptäcka olika platser. Fast flygplatsen nedan, den var lite hmm liten?

    • Ja, jag bor i Jönköping, arbetar via bemanningsföretag på olika orter. Mest i Norge, försöker se litet både i norr och i söder i det landet… Det gäller att se mig om här i livet…

Kommentera

Etikettmoln

