Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Malmö

rundan

Är i Malmö den här helgen och träffar goda vänner, ett gäng som har som tradition att träffas den här helgen, år efter år.

Idag har vi haft en underbar dag. I strålande solskensväder åkte vi ut ”Rundan” och såg delar av Malmö från vattensidan. En riktigt trevlig tur. Sedan åt vi mat vid Lilla Torg innan vi begav oss till Möllevångstorget där det var minst sagt ett myller av människor som försökte sälja främst blommor och/eller grönsaker och frukt.

Ikväll var jag och några andra ute för att logga några cacher innan det åter var dags att äta, men se det blev endast en cache innan regnet kom. Nu har jag kommit hem och ska snart ge mig ut igen för att gå på ”skattjakt”. En mycket trevlig dag i goda vänners sällskap.

Kommentarer till: "Malmö" (8)

  1. Vi har ju sådana där båtar som far omkring på kanalerna här..Paddan kallas de..riktigt nice att se staden från ett annat håll ibland.
    Har ju varit i Malmö ett antal ggr, en fin stad faktiskt på många sätt..ja..de flesta sätt egentligen..finns ju problem där som i alla andra städer..men fint är det där…blir ev en puprunda där på min ledighet om x antal veckor…ska bli roligt. 🙂

    Ha de fint nu 🙂

    • Problem finns det överallt, till och med på den idylliska landsbygden. Malmö är den mest mångkulturella staden i Sverige. Spännande. Ofta som framförs det som ett problem, men det beror förstås hur betraktaren ”ser på det”. Tack jag har haft en fin helg… är nu på väg hem.

  2. Låter SÅ roligt! Hade nog följt med om jag ansett att jag hade tid ja, visst det hanldar om att prioritera – MEN detta år, har varit prio skola, för att det MÅSTATS: Trots många resor till dotter Karin, som bott i Malmö i tio år, först vid Gustav Adolfs torg, sedan i tre olika lägenheter på eller nära Möllan och idag ganska så nära centralstationen, i den gamla delen av stan… så har jag varken åkt eller ens SETT kanalbåtarna. Får ta en titt nästa gång vi åker neråt… men då kanske de är intagna för hösten… åker mest ner till Malmö under tiden oktober – april.
    Lilla torg är fint och myllrigt, så också Möllevångstorget. Caching i Malmö… ja, några har jag hittat … men det är inte riktigt enkelt. Du kan väl berätta vilka cacher du tagit, så kanske jag får en hint … Anna Lindhs cache har jag/vi letat efter tre gånger … fattar inte var den finns – i ljusrampen????
    Hälsa alla! Flera av damerna har jag ju blivit vän med på Facebook. Kul!

    • Ja, du får komma med en annan gång. Hälsningen är framförd nu via mail då jag såg kommentaren först nu när jag sitter på tåget hem till Jönköping. Mycket nöjd och belåten med helgen….

  3. Malmö…skäms att erkänna men länge sen jag stannade till där…Är man där så är man oftast på väg vidare ut i världen (eller världen…typ Danmark…) känns det som. Borde kanske se sej om lite mer i vårt avlånga land, finns mycket vackert att upptäcka!!
    Kram kram

    • Absolut att det finns mycket att upptäcka i vårt land. Det finns dock ett aber, vädret är så osäkert, har man tur är det vackert väder, men det kan lika gärna regna…

  4. Kul att göra en minisemester med sina vänner… Det där med cache förstod jag inte.

Kommentera

Etikettmoln

