Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Midsommarhelg – nu!??

aaa

Tänk att midsommarhelgen knackar på dörren – redan!

Precis som varje år så tycker jag att sommaren precis har börjat…. och så är vi framme vid ”mitten”, ljusets ankomst ändras till att vi åter går mot mörkare tider… 😦 Trist, deprimerande om man tänker så. Som väl är så har vi mycket fint kvar… så försöker jag tvinga min hjärna att tänka varje år… juli, augusti, september och även oktober kan vara väldigt fina! Men… egentligen är det litet deprimerande med att vi REDAN är framme vid ljusets höjdpunkt!!! Eller vad tycker du?

Som alltid – det gäller att njuta av nuet…

Så önskar jag er alla en fin mindsommarhelg! Vet inte något som kan tävla med svensk sommar i ljuvlighet! Alltså när sommaren uppför sig som jag vill… 😉

Jag för egen del ska försöka bara njuta av den svenska sommaren…. Allt har gått i ett sedan jag kom hem från Norge… nu är jag långledig, to-sö, och har inte så mycket inplanerat. Tvätta, få litet ordning på alla grejer… geocacha om vädret tillåter, kanske åka till Åsle tå utanför Falköping, så kommer ungdomarna hit en av helgdagarna… förmodligen midsommardagen… Inte så mycket firande… men kan bli en trivsam helg ändå.

Kommentarer till: "Midsommarhelg – nu!??" (14)

  1. AnneMarie Engblom sa:

    Som nybliven pensionär har man gott om tid att njuta av sommaren. Trekilometersspåret på Öxnegården med flera svåra uppförsbackar stärker konditionen så småningom…men har även blivit botaniker, lär mig namnet på blommor jag inte känner genom att när jag kommer hem bläddra i den gamla fälfloran från realskoletiden. Kungsängslilja, grässtjärnblomma …ja tänk så många blommor som redan slagit ut på ängen! Trevlig midsommar!

    • Det låter som du trivs med din pensionärstillvaro! Låter mysigt att lära sig namnen på olika blomster… och annat som intresserar en. Trevlig midsommar till dig också!

  2. ja, tänk att det redan är midsommar igen…tiden går så fort
    vi får hoppas den fortsatta sommaren blir riktigt lång och fin
    ha en fin midaommarhelg du också

  3. Fast det är ljusa kvällar och mornar ganska så länge. Och det har varit ljusa kvällar och morgnar ett bra tag. Två månader till har vi allafall, som är somriga. För två månader sedan började våren anlända så smått. Det känns ganska så länge sedan. Men visst, man önskar att svensk sommar kunde var från mars till oktober. Resten av tiden kunde de andra årstiderna få ha sin plats. Men nu är det njutningsläge och mycket uteliv som gäller, När det är så här fina dagar så är man inte inomhus många timmar, mer än den tid man behöver sova. Ha en bra midsommar!

    • Ett bra förslag du la där… sommar från mars till oktober! Kan du inte skicka in det till regeringskansliet så får vi hoppas de klubbar igenom det… För nog måste de väl kunna bestämma en sådan skitsak!???

  4. Ha en bra helg! Välkommen tillbaka till Sverige!

  5. Håller med dig om att tiden går alldeles för fort. Ju äldre man blir desto fortare går det. Men det gäller att njuta så länge man kan. Önskar dig en glad och fin midsommar.

  6. Ja, nu är man här, midsommar. Jag säger som du, redan? Tiden går så himla fort, man längtar och längtar hela vinterhalvåret och så vips är sommaren här. Det gäller att njuta av varje sekund, för vips är den borta igen.

  7. Har inte funderat så mycket på det om jag ska vara ärlig…att gå mot mörkare tider har ju sin tjusning också…åtminstone när det gäller dagsljuset 😉

    Men visst känns det som om den kom oerhört snabbt i år…måste bero på att jag jobbat så intensivt sista året så jag inte hunnit reflektera…men hur som helst:

    Ha en glad midsommarafton 🙂

    • Vad ser du för tjusning i att vi går mot mörkare tider? Jag behöver hjälp på vägen där… Jag kan gärna tänka mig att stanna tiden här, låta den gå på låg hastighet och sedan öka hastigheten när vi kommer fram till slutet av oktober…. Berätta! 😉

Kommentera

Etikettmoln

