Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Snuset åt svenskarna

stavanger1

Snusat har svenskarna gjort så länge jag minns och förmodligen betydligt längre.

Nu har EU bestämt att svenskarna ska få fortsätta snusa med sådant snus vi haft länge. Visst är det sjukt att välavlönade politiker ska sitta och diskutera sådana här skitfrågor!? Lika dumt var frågan om hur en gurka får se ut för att kunna säljas eller hur böjd den får vara för att få kallas gurka… 😉

Lägg energi på de länder som närmar sig ekonomisk kollaps, arbeta för att minska kriminalitet osv… Kan de göra något positivt i de stora övergripande frågorna, ja, då såg jag något bra med EU…

Kommentarer till: "Snuset åt svenskarna" (4)

  1. jag tycker det är ganska lustigt att detta med snuset har blivit en så stor fråga
    och även när vi gick med i EU
    tycker också att det finns mycket viktigare saker…
    ha det så gott och ha en fin fortsatt helg

  2. Men det är väl så mycket enklare att diskutera skitfrågor och BESTÄMMA över oväsentliga saker. De stora frågorna kräver ju att man ifrågasätter de stora elefanternas dans. Nä, politiker ger jag inte mycket för… men blev faktiskt väldigt imponerad av unge Fridolin i skoldebatten…. Det är väl i och för sig lätt att säga sanningar, när man bara nå upp till knävecken på de stora.

    • Politiker… ja, det är lätt att kasta skit på dem. Å andra sidan måste vi ha dem om vi vill ha en demokrati och det tror jag inte någon ifrågasätter.

Kommentera

Etikettmoln

