Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Nelson Mandela

skog

Nelson Mandelas hälsotillstånd har försämrats berättar nyhetssändningarna.

Nelson Mandela står för mycket gott, men ingen människa är överlevare hur länge som helst. I nyhetsflödet hörde jag nyss att de i Syd-Afrika ber för honom och ber för att han snart ska kunna skrivas ut från sjukhuset. Jag trodde det var vi skandinaver som hade svårt att acceptera att vi människor inte är odödliga, men så fel jag har. Det verkar vara så litet varstans på vårt jordklot!

Helt sjukt, tycker jag. Mannen fyller snart 95 år om han får leva. Varför inte önska honom ett lugnt och rofyllt slut. Det gör jag! Det är han värd, att få somna in utan smärta och ångest.

Kommentarer till: "Nelson Mandela" (4)

  1. E så fin man som står för så mycket gott.

    Ja dom växer barnen, din lillkille (barnbarnet) har väl vuxit mycket också

    • Visst är Mandela en man som står för mycket gott, men inte ens sådana är odödliga… 😉

      Mitt barnbarn, ja, han fyller 1 år om drygt en vecka! Tiden går och han har utvecklats massor. Nyfiken på det mesta!

  2. Ingen lever för evigt men vissa minns vi längre – både goda och onda.

    Barnbarn är guld värda. Skall åka till Rom med mitt 11 åriga barnabarn snart.

    • Ja, så är det förstås, Mandela kommer vi att minnas länge.

      Barnbarn, vad trevligt med en sådan resa. Låter jättemysigt!

Kommentera

Etikettmoln

