Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Habo Däckservice

jattenvist

Under natten som gått har jag arbetat 10,75 tim. Efter ett sådant arbetspass så längtar man bara hem till sängen.

Solen sken, det såg ut att bli ännu en läcker dag. En dag som började med problem – punktering på ena bakdäcket på bilen. Drygt två mil hem, och jag är inte den praktiska kvinna som byter däck lätt som en plätt. Alla som kom hade bråttom till sina arbeten. Jag haffade en kille och frågade honom om det fanns någon bilverkstad eller däckfirma i samhället som hade öppet så dags. Klockan var cirka 07.30. Han gav mig ett telefonnummer och beklagade att han inte hade tid att hjälpa mig – han skulle till tandläkaren! Ja, inte ville jag byta med honom… jag stod i solen och det gick egentligen ingen nöd på mig.

Tacksam att ha fått ett telefonnummer, ringde, ingen svarade. Försökte ända tills en kille svarade och han kom och bytte hjul åt mig i ett nafs. Vid förfrågan vad han ville ha för den servicen fick jag till svar ”Det bjuder jag på”… Jag blev så paff att jag inte kom mig för att betala någonting utan tackade. Tänk att det finns sådana människor fortfarande i vårt samhälle som blir alltmer pengafixerat och vinstfixerat! Ett stort tack till HABO DÄCKSERVICE! Jag har aldrig varit med om en företagare med en sådan inställning!

Ett däck som är drygt ett halvt år och som inte rullat många mil ska inte uppföra sig så här. Med tanke på att det endast varit med under en Norge-resa och dessutom varit hemma tre månader i väntan på mig, alltså när jag tagit annan kommunikation till Norge så undrar jag vad som hänt.

Kommentarer till: "Habo Däckservice" (2)

  1. Jag ska ”ju alltid vara värst” – har jobbat 11 timmar föregående natt. Men jag bor ju nära sjukhuset här i Mosjöen, så nån punktering har jag inte upplevt. Men visst kan man få punktering på ett nytt däck? Du kan ju ha kört på en spik eller en glasbit eller nåt…
    Men vilken fin service från Habo däck. Sånt upplever man inte varje dag precis! Man blir glad över at höra att det fortfarande finns vänliga och hjälpsamma människor! Härligt!

Kommentera

Etikettmoln

