Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Breivik

bloggb

Breivik klagar över brevcensuren han utsätts för, både av ut- som inkommande brev.

Var finns förståndet hos Anders Behring Breivik? Vad kan han, som beräknande och brutalt mördat så många ungdomar begära? Han har även gett massor med människor skräckfyllda minnen, dessutom gjort materiell skada för stora belopp i Oslos centrum. Tyvärr, verkar han inte ha förmåga att förstå den smärta han gett till många människor utan har mage att beklaga sig för att det är för hård brevcensur för honom i fängelset!

Han har en egen cell, han får vara mätt, hel och ren. Han får leva under begränsade förhållanden under resten av sitt liv… Javisst är det så, men det beror på att han helt enkelt har förverkat sin rätt att vara ute i samhället. Med den ideologi han har så kan han inte få vistas ute i samhället. Det vore att säga varsågod att döda fler som inte delar dina politiska åsikter. Han verkar tycka att det är helt OK att utrota varenda jävel som inte har samma ideologi som han själv har.

Jag tycker inte han har den minsta anledning att klaga över brevcensuren – den får han helt enkelt stå ut med! 😉

Kommentarer till: "Breivik" (6)

  1. Denne Breivik har förverkat sin rätt att ställa några krav över huvud taget
    allt det hemska han gjort och förstört så många människors liv, så tycker jag han borde sitta helt isolerad utan några som helst bekvämligheter
    speciellt eftersom han inte fattar att det han har gjort är så hemskt och han saknar helt en empatisk förmåga

    • Att han ska leva under drägliga förhållanden, det tycker jag tillhör ett civiliserat samhälle. Däremot ska han inte få möjlighet att sprida sitt budskap eller få möjlighet att döda fler människor. Att han saknar empatisk förmåga beror säkerligen på ett handikapp som han inte kan rå för, men för den sakens skull visste han mycket väl att det inte är OK att mörda för sin ideologis skull i det demokratiska samhälle han lever i. En väldigt tragisk person i mina ögon.

  2. Nej, han kan inte kräva ngt men jag undrar varför man har stoppat just de breven. Det framgår inte av artikeln, bara att det är bl.a. några essäer. Vad man än tycker om det så gäller MR alla medborgare, även fångar oavsett brott.

  3. Ja…vad hade han förväntat sig egentligen?
    En sjuk människa det där…många psykologiska aspekter att analysera där…men kort sagt…en sjuk fan det där 😦
    Tyvärr tror jag inte han är den sista att göra något sådant…tyvärr.

    SV: Lite gott och blandat…har inte behövt gå hungrig iallafall 🙂

    • Ja, tyvärr så ökar Sverigedemokraterna och liknande grupper i samhället – och ur dessa grupper är jag rädd för att fler ballar ur och kanske till och med ska ”slå” rekordet! Vad vet jag… Farliga krafter bakom ideologin.

Kommentera

Etikettmoln

