Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Sverige rullar igen

våffla1

Stadsbussarna i Jönköping har stått stilla några dagar. En fördel har varit att det är sommar, då kan de som har cykel använda den i högre utsträckning.

För egen del så sympatiserar jag med busschaufförernas krav och ställer mig bakom den. Bäst att tillägga att jag har en bil, så jag drabbas inte alls. Jag har använt mig av bilen även i de fall jag brukar använda mig av bussen, för det gör jag emellanåt.

I Jönköping har det inte varit chaufförerna som strejkat utan de som servar bussarna, underhåll, skötsel och tankning. Därför rullarna nog inte bussarna fullt ut förrän efter något dygn, misstänker jag. Men om jag inte hörde alldeles fel så var det en stadsbuss som rullade förbi för en liten stund sedan. Allt är frid och fröjd i Sverige igen… 😉

Kommentarer till: "Sverige rullar igen" (4)

  1. Frid och nu kan politikerna och facket ladda för det stora spelet i Almedal.

  2. Ja, det är skönt för många att bussarna rullar igen
    säkert det har varit en besvärlig vecka för många
    Men visst sympatiserar man med busschaufförernas krav

    • Så är det säkert, att det varit svårt med kommunikationer för många. Men det är liksom det som är strejkens vapen… Även om det är tråkigt när det drabbar tredje man.

Kommentera

Etikettmoln

