Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

hjohamn

En strålande dag har snart gått till ända!

Jag och en väninna hade sedan lång tid tillbaka bestämt att vi den här lördagen skulle åka till slöjdmässan i Hjo. Hon hämtade mig, när jag satt mig in i hennes bil så frågade hon mig om jag hade parfym på mig! Jo, så var det, trots att jag VISSTE att hon får astmaliknande besvär av sådana dofter. Men jag hade GLÖMT… det var bara att knalla in och tvätta mig, trots att jag tyckte jag var nyduschad och fin… 😉

Nåväl, vi kom iväg och både hon och jag överlevde vår tripp. Vi hade t.o.m en helt underbar dag tillsammans. Vi har alltid så mycket att snacka om, litet om jobb – vi fördjupade oss en del i politiken och framförallt i en del människors skeva syn om människor med bakgrund från andra länder. Vi konstaterade, än en gång, att vi alla mänskliga varelser är väldigt lika både anatomiskt som fysiologiskt, tankeförmåga, rörelseförmåga osv, den största skillnaden är hud- o hårfärg…. Hur kan människor bli så frustrerade av att se mörkare hud- o hårfärger i vårt samhälle? Ja, den frågan lyckades vi inte knäcka riktigt… Vi konstaterade också att frågan om invandringen i vårt vackra land kan diskuteras på lågmäld nivå, trots att de flesta vill undvika det. Vi är också frågande till varför våra riksdagspartier väjer för den frågan… varför? Det finns hur mycket argument som helst för att vi behöver våra invandrade landsmän…

hjoslojdmassa

Nåja, vi gjorde inte utflykt för att bara samtala, vi skulle besöka slöjdmässan. Det var ljuvligt att vandra där i sakta mak. Det var faktiskt lagom med folk idag, det gick att promenera där utan att hela tiden trängas med folk. Mycket att se och handla för den köpsugna.

hjomat

Vi började vandringen på slöjdmässa med kaffe och avslutade den med mat, fantastiskt gott och med fantastiskt fin utsikt av Vättern! Visst är livet gött att leva, vi konstaterade att vi har det väldigt bra… Så gick vi mot bilen… men jag gick inte så långt förrän jag ville ha ”hemlagad” glass…. Så satt vi än en gång och njöt i solen… En underbar dag!

Litet affärer blev det också. Jag köpte en tröja, en mössa och två leksaksbilar! Väl användbara prylar… 😉

Hjo är en riktigt mysig sommarstad även utan slöjdmässodagarna… Väl värd ett besök!

Kommentarer till: "Livet är gött att leva!" (6)

  1. Låter som en alldeles perfekt dag! Även om du fick tvätta dig lite extra. 😉

  2. Nästa år, tror jag Hjo står på min utflyktslista. Vilken härlig dag ni har haft och god (syftar på det ni åt) också! Bra saker köpte du också och sådant kan jag också behöva. Hjo brukar vi åka till, det är ganska lagom som dagsutflykt. Jag gillar stan, vet du om Njuta finns kvar?

    • Njuta…. är det en restaurang? Har något vagt minne av att jag sett en skylt med det namnet, men vet inte om det var i år eller något annat år. Alltså blir svaret ”nej” på din fråga… 🙂

  3. Där såg det mysigt ut däremot! Sol, shopping och lite gotter. Det hade passat mig mycket bättre än en här dagen! 🙂

Kommentera

Etikettmoln

