Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Bloggar i sommartid

konst2

Inte blir det så mycket uppdateringar i min blogg så här i sommartid som det brukar bli, men så är det nog för de flesta. Jag tycker mig märka att det tidvis är ganska tomt på nya inlägg hos många av de bloggarvänner jag tittar in till då och då, eller nästan dagligen i vanliga fall.

Det tyder väl på att vi tar vara på det vackra vädret och naturens alla möjligheter. Jag har tillbringat mycket tid i skog och mark när jag inte arbetat… För jag har inte börjat min sommarsemester än… Men snart är det min tur!

Redan nu märks det tydligt att vi går mot mörkare tider igen, så det gäller att ta vara på de ljusa och varma sommarkvällar vi har. Tids nog blir det tid för bloggande!

Ovanstående bild tog jag på en av mina utflykter i sommar-Sverige. Utmed en liten slingrande väg i Västra Götaland så fann jag träskulpturer placerade i skogen, senare kom jag fram till själva konstnärsparets bostad och den vägen upp till huset var kantat av olika figurer. Ingen tvekan var konstnären bor!!! 😉

HA det gott alla där ute som orkar läsa bloggar så här års… 🙂

Kommentarer till: "Bloggar i sommartid" (10)

  1. Det var ett BRA inlägg gällade bloggskrivande- och läsande så här års. Jag vill gärna dela med mig, men jag vill också vara ute så klart när det nu äntligen inte regnar en sommar. Å andra sidan, idag är det för varmt, så nu sitter jag här och har både bloggat och läser för fullt, mitt på ljusa dan! Roligt med lite annorlunda vägvisare som du stötte på. Ha det bra och blogga när du känner för det, det ska vara berikande och roligt, inte ett tvång.

  2. Hej igen!
    Är så glad över att jag kan sitta en längre stund idag föra att ta mig en liten bloggpromenad. Har lagt upp min arm lite snyggt på en kudde som stöd och det går ju bra att bara skriva med en hand, tar bara lite längre tid men jag har ju inte det minsta bråttom. Bara smärtan som stoppar mig i så fall 🙂
    Solen skiner och i min stad utanför min dotters fönster som jag just nu befinner mig så pågår skärgårdsfesten för fullt. Mat, musik, pirater, karnevalståg, modevisning och mycket mera finns för de som vill…men jag håller mig på avstånd så man inte får sig en tackling.

    Önskar dig en härligt fortsättning på dagen 🙂

    Kram

  3. Så häftigt! Kan du berätta var dessa fanns. Vill gärna se..
    Tror att jag bloggar ungefär lika mycket sommar som vinter. Ett par inlägg i veckan, oftast mest dagboksanteckningar och bilder så här års.. Fast, det är klart, när det är dåligt väder, då blir det lätt att man hamnar framför datorn … men det har inte varit någon större risk för det, denna fina sommar. Ha en bra semester.

  4. Jo..i sommarvärmen blir mitt huvuds innanmäte lite ”Moshigt” på nåt vis…inspiration saknas ofta, brukar ha tre fyra upplägg klart för mig när jag sätter mig vid datorn..men i värmen blir det högst ett upplägg som i slutändan utkristalliserar sig till ”något” av skiftande kvalitet…men det är sommaren det…gott.

    Mörkare tider går vi mot…helt ok för mig…har inte svårt för det.
    Men visst är det skönt med ljusa sommarnätter.

    Ha de bäst nu 🙂

    • Ja, jag älskar ljuset och sommaren, men än så länge finns det mycket att njuta av….

      Jag har haft en ”bäst”-dag idag… 🙂

  5. Visst märks det att det är lugnare på bloggfronten, precis som det ska vara. Fast när det blir för varmt ute flyr jag gärna… om inte inomhus så iaf till skuggan. Är inte så mycket för att steka mig. Önskar dig en skön semester och många kravlösa dagar! 🙂

Kommentera

Etikettmoln

