Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Semester!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Igår var det sista dagen på mitt semestervikariat. Det blev mycket fika med olika grupper och p.g.a det så kom jag iväg hemåt alldeles för sent. Får förstås skylla mig själv… 🙂

Jag och en väninna skulle fira helg/semester med att gå till Piren här i sta´n, där det finns flera sommarrestauranger, och äta något gott.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vad jag inte visste var att halva sta´n var så gott som oframkomlig med bil eller cykel pga av jönköpingsfesten. Det bjöds på utomhusbio, polkagrisbakning, mat, dans, volleyboll och konserter. Dessutom var något lopp anordnat, tror det handlade både om cykellopp som löpning. Jag blev en aning frustrerad när det var kraftiga avstäningningar överallt. Så fick jag se att det var uppbyggt en hög trappa på ett ställe, där jag kunde gå upp och sedan ned så jag kom ned på den sida där jag skulle träffa väninnan och där piren finns. Jag fick dock ställa ifrån mig min cykel, och den behövde inte känna sig ensam, den fick stå tillsammans med en massa andra cykelkompisar… 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nåväl, jag fann väninnan spanande efter mig. Hon hade också haft diverse problem att komma dit vi skulle, men hon hade sin cykel med sig ända fram i alla fall… 🙂

Vi åt en jättegod fiskgryta, snackade och hade det småtrevligt. En bra början på ledigheten! En ledighet som infaller då de flesta gör sig redo för att återgå till arbete, om de inte redan gjort det!

Kommentarer till: "Semester!" (6)

  1. Den som spar hen har! Se till att njuta och samla kraft nu inför den långa vintern. 🙂 Själv har jag också jobbat när andra har haft semester så jag har mitt kvar. Men jag väntar ett tag till. 😉 Ha det gott!

    • Åh… du väntar ännu längre… 😉

      Jo, jag ska njuta… nu ska jag strax stänga av datorn och ge mig ut i verkligheten… och bara NJUTA!

  2. Jodå, själv har jag semestrat klart. Hoppas du får en trevlig semester!

    • Tack för det! Jo, du får jobba på så knackar snart julledighet på dörren och sedan är det dags att börja att tänka på semester igen… 😉

  3. Vad härligt! Du är väl värd din ledighet!!!

Kommentera

Etikettmoln

