Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Stockholm i mitt hjärta

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Idag tog jag tåget till Stockholm. Under eftermiddagen var jag ute mitt i värsta citydelen dels för att kolla affärer och logga cacher. Jag loggade tre cacher, men insåg att logga bågon utmed Drottninggatan en vanlig eftermiddag, ja, det var inte ens att tänka på. Folk precis överallt och att då börja undersöka lyktstolpar, elskåp¨och liknande kunde verka en aning suspekt.

Under eftermiddagen åt jag den sallad ni ser här ovan och nu ikväll har vi, en väninna och jag, varit ute och ätit gott. På väg hem från restaurangen slank vi in i en liten butik och köpte chocklad och fann att priserna var höga. Det fick sin förklaring när killen sa att de hade en hyra på 80.000:-/månad. Jaja, det är andra livsvilkor här än hemma i Jönköpoing. I morgon är det en ny dag med nya äventyr.

Varmt, skönt och behagligt promenadväder även nu på kvällen. Känns som höst emellanåt, men ikväll var det en kväll att njuta av… 😉

Kommentarer till: "Stockholm i mitt hjärta" (8)

  1. Vad trevligt med en liten res till huvudstaden… jag bor ca 45 min bort med tåg men åker ändå väldigt sällan dit.

  2. Ser riktigt gott ut! Mums!
    Är ju ofta i Malmö, då ena dottrn bor där. Hyrorna är höga där också, i och för sig lägre än i Sthlm, men maten är billig, riktigt billig. Hur kan det gå ihop ?
    Ska till Sthlm i oktober, då Sverige möter Österrike i VM-kval. Var nog tio år sedan jag var i huvudstaden senast. Antar att man får en mindre chock av matpriser och andra priser….

    • Nej, man kan handla billigt här också, tycker jag. Matpriserna vet jag inte… att äta på restaurang är något dyrare, men det går an, tycker jag.

  3. Då har vi kanske passerat varandra idag på Drottninggatan? Ha det bra i Staden!

  4. Jisses, snacka om att man måste sälja mycket för att få in till hyran hyran. Sedan tror jag de vill få in lite till lön med 😉 Salladen ser verkligen god ut.

Kommentera

Etikettmoln

