Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Runda bordet

Stensjoby3

Jag skulle vilja ha ett runt köksbord.

Det har jag inte beroende på att när jag köpte mitt nuvarande köksbord bodde jag så att jag inte hade plats med ett runt. Ett fyrkantigt, rektangulärt bord kan man smidigare trycka in mot väggen… 🙂

Ett runt bord, som inte är alltför stort ger möjlighet att samtala med alla runt bordet. Alla sitter mitt i smeten, ingen har hamnat på ytterkanten och därför missar en del av samtalet som sker på andra ytterkanten…

Runda bord ger möjligheter!

Jag tänker inte köpa något runt bord, trots att jag idag har plats för ett sådant. Jag är ingen slit och släng-människa, utan de möbler jag har får duga ett bra tag… 😉 Men drömmar kostar ingenting…

Kommentarer till: "Runda bordet" (14)

  1. Det kostar inget att titta runt på auktioner och sälj-sajter heller! 🙂

  2. Ja kanske sälja det gamla på blocket och köpa nytt begagnat?? Jag är annars likadan – köper sällan nytt när det gamla fungerar!

    • Nja… behåller nog det gamla invanda, trots allt. Gillar det – även om det inte är runt. Är nog kär i mina möbler, de flesta av dem i alla fall.. 😉

  3. Kan säkert finnas på secondhandförsäljningsställe. Har ett runt köksbord. Först var det ”finarumsbord”, men det senaste dryga kvartseklet har det varit köksbord. Gillar verkligen det bordet, för som du säger, där man sitta många och alla har samma ”bra” plats.

  4. Visst har runda bord många fördelar. När jag var nödd att göra en investering på uteplatsen blev det ett runt bord.

  5. Köp nytt bord på loppis, sälj ditt på blocket.
    Behöver inte kosta något och blir inget slit och släng

  6. Ett runt bord är så snyggt,när jag var liten hade vi ett runt å när det kom mycket folk så hade mamma o ch pappa en iläggsskiva så det blev ett stort bord med rundade hörn himla bra men färgen var mossgrön 🙂

    • Var det IKEAs bord? I så fall hade jag förmodligen ett likdant fast rött. Men det är mååånga år sedan… och det bordet finns inte hos mig längre…

  7. Jag hade ett runt en gång. Det var ganska stort och en gång var vi faktiskt 13 stycken runt det bordet (visst är det en titel på en deckare? Agatha Christie?). Hur som helst, det bordet har min dotter idag och vill du ha det kan du få det, för de ska köpa ett nytt så fort de hittar det de vill ha. Hör av dig i så fall, du vet ju var du har mig (eller inte, men jag är ändå kvar i samma stad, om än ute på landet). Mailadressen har du i alla fall. Kanske dags att vi ses? När far du nästa gång?

    • Jag har också haft ett runt en gång… Tackar för erbjudandet men trivs bra med bordet jag har… även om det runda har fördelar… 😉

      Vet inte när jag drar iväg… beror på litet olika faktorer… Gött att vara hemma litet också…

      Ses gärna… men tror vi ska vänta tills nästa sommar… tycker du att det är för länge dit!?

Kommentera

Etikettmoln

