Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Andra gången i mitt liv

offerkällan

Så blev det att jag äntrade cykeln och begav mig till vallokalen idag efter mycket funderande hit och dit.

Hörde av en bekant att det var kö där hon och hennes man varit och röstat någonstans i Skåne. Det fick iväg mig… Inte vet jag vad det var för folk som fått ändan ur vagnen, om det var Sverigedemokraterna som fått iväg likasinnade till vallokalen eller om det var folk som röstade för att mota Olle i grind.

Här i Jönköping har Kd starkt fäste så här verkar det inte ha påverkat valdeltagandet. När jag kom till vallokalen var det jag och en äldre gentleman som var där förutom personalen. I röstlängden var det glest mellan noteringar om avlagda röster, på den sida där jag fanns med, ja, på den sidan var jag den första som fick streck i röstkolumnerna, trots att klockan förmodligen var närmare 14.00.

Det ska bli intressant att få veta hur stort valdeltagande det var i år.

Kommentarer till: "Andra gången i mitt liv" (7)

  1. Ja, det blir riktigt intressant att se.

  2. Blev också så att jag röstade, fast jag inte tänkt göra så. C-E, maken, är röstmottagare när det är val av något slag och han kom hem till lunch och berättade att oretens sverigedemokrater var några av de få som röstade. Så då tänkte jag att jag väl kunde rösta på något annat än deras parti— tycker f.ö. att kyrkoval ska vara opolitiskt – så jag röstade på något som kallade sig ”Öppen kyrka” och som menar att alla, oberoende av t.ex trosuppfattning eller sexuell läggning, ska vara välkomna till kyrkan. 54 personer röstade i Grimsås delen av Nittorps församling, skulle tro att det innebär att 10-15 % av de röstberättigade tog tillfället i akt.

  3. AnneMarie Engblom sa:

    Även jag har röstat.
    Här i Huskvarna var det kö till valurnorna.
    Känner mig nöjd med att jag gjort vad jag kunnat för att vi ska få behålla en demokratisk
    kyrka.

Kommentera

Etikettmoln

