Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Jobbskatteavdrag

giftigt

Något som får mig att se mer och mer rött är alliansens snack om hur bra jobbskatteavdragen är. Nu ska de införa det femte och påstår att det ska generera 13.000 nya jobb! Kan någon förklara för mig HUR det skapar arbetstillfällen?

De första fyra verkar inte ha gett några nya arbetstillfällen.

Jag blir så rasande på alliansens fortsatta arbete med att öka klyftorna mellan människorna i Sverige, trots att det verkar vara som att majoriteten av Sveriges befolkning inte vill det! Hur tusan tänker de? Vilka är de till för? Det är våra gemensamma pengar de handskas med. Dessa reformer kostar massor med pengar som skulle kunde användas på ett betydligt bättre sätt för att gynna allmänheten.

Dessutom sänder jag med en känga till (s) som säger att OM det femte jobbskatteavdraget införs så ska de inte avskaffa det om/när de kommer i regeringsställning! Vad är det för trams, de måste ha ekonomi för att kunna genomföra en återställare. Då menar jag inte att återställa allt som alliansen gjort, men svänga över den politiska kraften till en utveckling som gynnar de med sämst villkor i första hand och inte de som redan har tillräckligt för att leva ett mycket gott liv. Det individuella och egoistiska tänkandet har slagit i taket nu!

Att höja standarden för den sistnämnda gruppen är som att kissa i brallan. Det känns bra meddetsamma, men blir obehagligt i längden när inte välfärden fungerar med apotek, sjukvård, skola m.m.

Hur tänker Reinfeldt och hans gelikar? Hur kan han tro att vi ska få ett bra samhälle genom att sänka skatten gång på gång? Tänker han över huvud taget?

Ursäkta om jag är frän i tonen, men jag blir så förb-d när jag tänker på den senaste tidens utveckling och att regeringen inte verkar tycka att det räcker någon gång. Nu varnas för bolånebubbla… Varför byggs inte hyresrätter? Det finns inte så mycket valmöjligheter för folk som vill bo – får de (=folk, ofta ungdomar) inte tag på hyreslägenhet, ja, då måste de låna pengar för att köpa bostadsrätt eller hus. Är snack om ev. kommande bostadsbubbla ett sätt att göra dimridå så vi inte ska fokusera på jobbskatteavdrag och liknande?

Låt det här sista året med alliansregering gå fort innan de hinner genomföra alltför många nya reformer…

Självklart ska Löfvén rösta mot jobbskatteavdraget! Finns inget annat ställningstagande. Att Sd sedan har samma åsikt i frågan, ja, det kan ju inte Löfvén anklagas för… Hur ska han annars rösta? Ska han lägga ned sin röst bara för att inte göra som sd och svika alla oss som inte tycker som alliansens makthavare?

Kommentarer till: "Jobbskatteavdrag" (7)

  1. Kan inte skriva annat än ”Fan så bra skrivet!!!!!!!”
    Jag har fått mer pengar i börsen, men jag vill inte ha dessa pengar på bekostnad av att man sparkar på de som ligger och som redan har det svårt ekonomiskt!!!! Jag är dock jävligt rädd för att det blir fyra år till med Alliansen 😦 För folk som har det bra och som fått mer i börsen skiter i allt annat.. de tänker inte på vad som händer om de blir arbetslösa eller sjuka.. Eller så har de en privat försäkring som täcker förlusten!

  2. Jag reagerar också över detta jobbskatteavdrag som dessutom ska finansieras med lån…
    och jag förstår inte heller hur det ska skapa fler arbetstillfällen….fattar inte hur de tänker….
    och ja…..ju längre de får sitta vid makten och hållas, ju mer kommer klyftorna i samhället att öka…
    det är verkligen skrämmande och hoppas verkligen det blir skillnad nästa val, för så här kan det inte fortsätta…
    välfärden rustas ner alltmer och det byggs mera ett samhälle som passar bäst för de välbeställda.
    och ja….varför byggs det inte fler hyresrätter….det funderar jag över också…men det är väl samma här….det är bara de som har det gott ekonomiskt som kommer att ha råd att bo…
    ja, hoppas det här året före nästa val går fort……men vilken rysare nästa val kommer att bli….jag får nästan ont i magen när jag tänker på det 😉
    och …tänk om …alliansen vinner igen….nej…så galet får det inte gå, utan hoppas att alla som röstar tänker sig noga för

  3. Så jättebra skrivet!!! Har länkat till dig i min blogg – hoppas det är OK 🙂

  4. Mycket bra aktuellt och brännande inlägg. Tack.

Kommentera

Etikettmoln

