Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Första julklappen

alfons

Nu är först julklappen fixad. Har du börjat ägna dig åt julförberedelser… 😉

Kommentarer till: "Första julklappen" (16)

  1. Jäpp. Vi brukar försöka passa på när vi ser något bra som är prisvänligt just vid en tidpunkt. Ibland på sommaren rear de ut riktigt bra saker. Men jag avslöjar inga detaljer. Detta är ju ett offentligt forum. 😉 Har din med bilden att göra? Den grabben är mysig.

    • Så klok du är Bosse! Men det visste du kanske redan… 🙂

      Jo, det är julklappen på bilden. Grabben som ska få den mysiga grabben är så liten så han kollar inte min blogg. Föräldrarna skvallrar nog inte… 😉

  2. Fin Julklapp! Världen behöver mera Alfons Åberg!! 🙂 Jag har fixat en julklapp. Stickat dockkläder till gode vännens barnbarn. Ger annars bara julklapp till mina barn o mor.

    • Ja, tänk om man kunde ge bort Alfons Åberg-godhet! Jag köper också bara julklappar till barn och barnbarn. Så handeln tjänar inte så himla mycket på mina inköp… 😉

  3. Så söt! Inga julklappar inhandlade ännu, men förra året då hade jag alla mina julklappar inhandlade innan november blev december. Tror att jag ska satsa på det i år igen. Så skönt att slippa jaga runt. När jag var på Rusta igår så var det fullt av julsaker…..inte redan det är ju sommar fortfarande, iallafall i min värld.

    Ha en fin dag!

    🙂

  4. Frugan brukar köpa lite grejer under året som hon hittar lite varstans till barn-barnen…fast själv är jag inte engagerad..planerar väl endast hur jag bäst lägger upp julskinkan på tallriken så det ser fint ut..hehe…gillar mat jag se du 😉

    Ha de gött nu.

  5. Här har vi dragit ner på julklapparna som väl är men barnbarnen måste ju i alla fall få var sin. Hitintills har jag mest funderat på vad jag ska hitta på men nu är det nog dags att gå till handling. Vilken mysig Alfons du hittat. Han är finfin han. Ha det riktigt gott veckan som kommer.

  6. Jag är igång med julklappar hela året, lika bra det, så sitter man inte där ett par dagar före julafton och funderar på vart tiden tagit vägen. Jag ler när jag ser Alfons, jag hittade en ihopknuten kasse med gosedjur o dyl efter barnen. Överst låg en sådan Alfons, men ganska sönderälskad. Tyvärr tror jag inte sonen vill ha tillbaka den, för han var inte helt ”frisk”. Kul med jul när det är små barn med, men jag väntar lite med att säga God Jul!

    • Jo, även om det är glest mellan inläggen här nu så ska det bli några till innan jul har jag tänkt… 🙂

      Måste ju hinna njuta av höstens färgsprak först.

  7. Julklappar..? I september..? Dylika ångestframkallande övningar ägnar jag mig inte år förrän kvällen innan julafton.

    • Hehe, den stilen har jag nästan kört med tidigare… men jag föredrar nog den mer planerande stilen – då hinner inte ångesten slå klorna i oss julklappssökare. Ångesten upptäcker helt enkelt inte vad vi håller på med förrän det är för sent att anfalla oss.. 😉

  8. Takterna sitter i sen åren som ensamstående trebarnsmamma när man bunkrade julklappar i nästan hela året för att ha råd, så jag shoppade lite redan på Ullared i somras. 🙂

Kommentera

Etikettmoln

