Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Att njuta av höstluften

hostdag

Att njuta av hög luft, härligt solskensväder så här en dag i början av oktober – ja, det gör jag gott under en skogsrunda. Idag gav jag mig ut med hand-GPS:en och välladdade batterier, kameran i ryggsäcken och en liten kasse med sallad och en flaska med vatten.

13 cacher blev loggade, salladen uppäten med finfin utsikt där jag bara satt och njöt av tystnaden… Där var det verkligen tyst! Upptäcker med litet förskräckelse att det är nästan helt mörkt kl 19.00! Hua… vilka mörka tider vi går till mötes.

En finfin dag som jag njutit av. Avslutade den med en mugg kaffe och litet glass… 🙂

Kommentarer till: "Att njuta av höstluften" (12)

  1. Så härligt det både låter och ser ut.

  2. Låter så härligt! Visst har vi en helt underbar höst… också.

  3. håller med dig, förra veckan var vi i kilsbergen 2 dagar och bara njöt i solen
    loggade några cacher också men inte så många men fint vackert väder var det
    och där var det inga älgflugor heller så man kunde njuta, här i värmland och särskilt uppe i sillerud har vi väldigt många sådana nu och dom är inte trevliga
    lycka till i cachandet

    • Skogsrundor är bra när det gäller geocacher, då blir det några.

      Älgflugor, nej det tror jag inte det var som ville bli kompis med mig. Är dock inte helt säker på hur de ser ut. Några små, krälade runt på mig emellanåt, såg ut som små spindlar. Inte så trevliga de heller. Älgflugor ska ha långa vingar – och älgflugor träffade jag på i Norge en höst jag var ute i skogen. Då bara visste jag vad det var för djur. Lycka till i ditt eget cachande!

  4. Jag har varit en dålig bloggvän sista tiden. Nu har jag läst igenom hos dig. Du har många bra och tänkvärda inlägg.

    Gäller verkligen att passa på att njuta av den höga höstluften. För som sagt den mörka årstiden kommer allt närmare.

  5. Jättefin bild! Min bil-GPS fick nojan idag. Helt plötsligt visade den bilens position som om jag körde vid sidan av vägen. Det har aldrig hänt förut. Men lika plötsligt visade den rätt igen. GPS-en är en av mina ägodelar som jag har mest nytta av.

    • Ja, bilden blev jag ganska nöjd med.

      Det du berättar om din bil-GPS har hänt även mig. Tror du vägen kan ha varit ombyggd där eller har du din GPS uppdaterad?

  6. Kan tänka mig du hade en härlig höstpromenad
    en underbar bild
    och såna fina höstdagar är ljuvliga
    kram

Kommentera

Etikettmoln

