Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Ekehagens forntidsby

ekehagen1

Idag blev det utflykt litet på måfå, hamnade vid Ekehagens forntidsby som verkar vara en jätteintressant plats att vandra runt i. Men jag var där under fel årstid, misstänker jag. Den här forntidsbyn är ett enda stort friluftsmuseum med boplatser från sten-, brons-och järnåldern.

ekehagen

Hit vill jag återvända när det är full aktivitet. Får ta sikte på nästa sommarsäsong.

Kommentarer till: "Ekehagens forntidsby" (11)

  1. Åh, där har jag varit, i jobbet, för ett antal år sedan. Då var anläggningen nystartad. Roligt att se att de finns kvar!!

    • Under sommarsäsongen tror jag det är ganska mycket aktiviteter där… Jag ska absolut göra ett nytt besök där ett annat år.

  2. Det verkar spännande ja! Ha en mysig dag 🙂

  3. Det stället har jag inte hört talas om, eller så har jag glömt det…! Fanns det någon cache, eller var du bara ute efter lite frisk luft och kultur?

  4. Va fint det ser ut där,svar,jag läser på distans här vid karlstads universitet ,no/teknik för lärare 1-3 på lärarlyftet,

  5. Det tycker jag att du ska satsa på nästa sommar. Vi har varit där. Ps. Det var här jag skulle kommentera men hittade ingen möjlighet.

  6. Var ligger detta place?

Kommentera

Etikettmoln

