Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

jkpg

Koppla inte bort ditt sunda förnuft, kan jag nu säga till mig själv. Tidigare har jag ifrågasatt min bil-GPS riktningar, men ALLTID fått ge mig. Jag har lärt mig att följer jag den så kommer jag fram till det utsatta målet.

Tills igår kväll när jag skulle till min arbetsplats för första gången. Jag är nämligen i Tranemo och arbetar några nätter. Jag hade lagt in adressen till arbetsplatsen. Tyckte att GPS-en inte var riktig sund i sina vägval, men som sagt, av tidigare erfarenheter så lydde jag den!

Jag kom fel!

När jag la in adressen fick jag tre alternativ att välja på med samma adress! Tyckte GPS:en blivit litet tokig, tryckte på ett av alternativen utan att fundera så mycket på det. I den här kommunen misstänker jag att det finns tre gator som heter Storgatan, men med olika postadresser! Varför visade inte GPS:en postadressen i så fall? Ja, inte vet jag, men det är en gissning.

När jag kom till Grimsås tätort så förstod jag att jag hamnat helt fel! Fick bråttom… struntade i GPS:en och använde huvudet – och det kunde jag lita på! Istället för att komma tidigt till arbetsplatsen kom jag med andan i halsen i sista stund, men jag kom inte för sent i alla fall….

Så med andra ord…. Koppla inte bort ditt sunda förnuft! 😉

Kommentarer till: "Koppla inte bort ditt sunda förnuft!" (8)

  1. Haha… riktigt kul!
    Tätort och tätort…. Grimsås??? Husen kanske ligger tätt, men de är inte så tätt befolkade … Jodå, det finns Storgata i Grimsås, Limmared och Tranemo. Varför gps ville visa dej Grimsås, det förstår jag inte. Tranemo är väl minst tio gånger så stort!
    Jobbar du på Solgård? Körde du in i Unnaryd och sedan genom Ljungsarp och Nittorp?
    Hur länge ska du jobba i T-mo? Kör gärna fel och säj hej till mej! Du behöver ju inte åka mer än halvvägs fel från Nittorp, för att komma till hit. Moghult ligger nästan mittemellan de båda småsamhällena.
    Friends arena? Jo, vi ska se fotboll. Sverige-Österrike i VM-kval. Var en present till maken då han fyllde sextio i maj. Ska bli kul att såväl se de stora svenska fotbollsspelarna som den nya nationalarenan.
    Ska se Rainman ( på Rival, Mariatorget) på lördag kväll.
    Tänkte ta några geocacher där emellan, för det där med att shoppa i Stockholm, det har jag/vi ingen lust med. Vi ska till London om två veckor… roligare shopping där.

    • Jag arbetar fem nätter i sträck, sedan blir det hemresa. Så det blir inget besök hos dig den här gången… kanske jag kommer tillbaka någon gång…

  2. Jag är helt hopplös vad det gäller lokalsinnet, det finns bara inte . Jag hade nog kunnat hamna var som helst, på Storgatan…… Hur kan det finnas 3, om det nu var så? Hoppas min GPS sköter sig bättre i helgen då jag ska på kurs i Katrineholm, dit jag aldrig åkt annat än tåg tidigare. Kort jobb, ser jag som svar på en kommentar. Stannar du hemma nu, eller är du på väg igen åt något håll?

    • Jag hoppas komma iväg, men jag är litet mer kräsen på vilka uppdrag jag tar. Dessutom har det varit litet segt med få uppdrag för bemanningsföretagen i början av hösten- Hoppas att budgeten inte är alltför skral överallt utan att några ska kunna ta in hyrfolk… 🙂

  3. Jag tror att man kommer långt med sunt förnuft på många områden.

    • Sant. Men jag har inget lokalsinne, därför litar jag mer på GPS än min hjärna i vanliga fall… 🙂 Men här blev det fel i alla fall…

  4. Hatar när jag inte hittar o hatar att komma med andan i halsen… Skönt att du var smart och fann vägen till slut!

    • Jo, jag vill alltid vara ute i god tid, gillar inte att stressa. Stress hörde ungdomstiden till, nu fixar jag det inte. Stress på arbetet går – men det är nödvändigt ont!

Kommentera

Etikettmoln

