Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Höst

host

Tjusas ni av höstfärgerna?

Jag gör det INTE när det är duggregn som tränger in – ja, nästan innanför skinnet. Så har vädret varit sedan jag kom till Tranemo. Men… när jag vaknade idag vid lunchdags så sken solen. Frukost först, sedan blev det en kort promenad i närområdet, Blåsutområdet, i Limmared. I sådant väder är det faktiskt lätt att älska hösten. Varmt i luften, solsken och färgprakt överallt! Visst är det vackert…

Då kan till och med en vår- o sommarälskare som jag är tycka om hösten… 🙂

Bilden ovan tog jag när jag kom ut på trappan vid mitt boende… Behöver med andra ord inte gå långt för att tjusas… 😉

Kommentarer till: "Höst" (14)

  1. Så du bor i Limmared. På någon form av vandrarhem???? Passa på att besöka Glasets hus, en av de få sevärheter som finns. Dessutom finns det ganska många geocacher i Limmared. Rekommenderar Ordspråksrundan som utgår från Fålestugan. ( Man kör in mittemot secondhandaffären, till vänster då man passerat järnvägsövergången.)
    Hösten! Jag gillar den, både i regn och solsken!

    • Jo jag bor på vandrarhemmet i Limmared. Det blir inte så mycket sevärdheter med tanke på att jag inte är ledig någon natt under min vistelse här. Då blir det frisk luft och mat och sömn som gäller… 🙂 Får se om jag tittar in….

  2. Jo, jag tjusas av höstfärgerna, men extra mycket när det är soligt och fint väder.
    inte kul med regn och grått väder som det varit här också idag
    ha det så gott

  3. När hösten visar upp sin bästa sida är vi bundisar. Annars är jag också en vår och sommarperson. Det är det dystra och att man vet vad som väntar runt hörnet. November.

  4. Kan trivas med hösten då det kommer lite regn och det som nu mycket solsken! Vi kommer komma till en värre årstid, tro mig!

  5. Otroligt fin bild jag gillar hösten då den är som den varit men jag gillar inte att vi är på väg till november en hat månad hos mej..

  6. Så länge det inte regnar så får det vara hur det vill..men lite solsken är ju inte fel om man säger så 😉

    Men november är en seg månad..snart är vi där…men jag tror vi klarar oss igenom den också…sen är det julkalender varje dag..alltid något att se fram emot.

    Ha de fint nu.

  7. Hösten brukar normalt kännas som en transportsträcka och nödvändigt ont för att återigen ta sig mot ljusare tider. Men i år, med värme och vackert väder (så här långt) så har jag mest blivit förvånad när jag kommer på var i almanackan man faktiskt ”befinner” sig.

    • Mina minnen stämmer inte riktigt överens med dina… Runt brittsommar säger mig mitt minne att det ofta är både varmt och soligt väder och lövträdens blad är som vackrast… Men fr.o.m mitten av oktober går det raskt utför… Snart är det bara grått och trist… Men vi ska väl överleva det ännu en gång, hoppas jag.

Kommentera

Etikettmoln

