Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Tråkig partiledardebatt

höst1

Dagens partiledardebatt tycker jag var tråkigare än vanligt!

Allt gick ut på att smutskasta motståndarna, i och för sig är det inte så ovanligt. Men litet visioner brukar ju lyftas och det saknade jag fullständigt idag. Reinfeldt fortsätter med att påstå att han ödmjukt ser ditt och datt och att han ödmjukt förstår… Jag tycker inte han är ett dugg ödmjuk… 😉

Damberg körde på med de privata aktörerna i skola, vård och omsorgs avarter. Inget nytt det heller… Någon av partiledarna körde med det absolut sämsta påhoppet… ja, kanske jag tyckte det var så dåligt därför att jag inte förstod vad han ville säga med det. Så här lät det (tror jag)… ”Det är svårare att göra fisksoppa av ett akvarium än tvärtom”. Jag skulle inte ens komma på tanken att försöka göra fisksoppa av ett akvarium… 😉

Det börjar närma sig valet nu… Nu är det dags att lägga korten på bordet… Säg vad ni vill göra med vårt kära land!

Kommentarer till: "Tråkig partiledardebatt" (4)

  1. Det kommer att bli mkt sånt det kommande året… puh!

    Jag var på bio igår..

  2. Jag är så trött på dess partiledardebatter….det är mest en massa tjafs och de försöker att överträffa varndra med olika saker..
    Prata går ju……….men vad som görs i praktiken är ju vad som egentligen gäller, och som man röstar därefter..
    nästa val blir verkligen en rysare….men hoppas på förändring

Kommentera

Etikettmoln

