Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

guld

Häromkvällen var jag på teater i Jönköpings nya Spira. Ett kulturhus som är mycket vackert både på ut- som insidan. En del tycker det är alldeles för slätstruket utvändigt… så meningarna går isär.

Hur det ser ut inuti har jag inte hört klagomål på än…men det finns säkert folk som har negativa synpunkter även på det. Det finns nog inget som tilltalar alla. Bra akustik, trevligt rakt igenom, tycker jag.

”Entreprenören från helvetet” är titeln på teaterstycket och handlar om arbetslöshet, Arbetsförmedling, falskhet, religion, maktutövande – ja, man kan läsa in massor i den. Önskar att våra politiker såg den på sina partistämmor… 😉

En teater som var sådär…har sett betydligt bättre, men skådespelarna jätteduktiga och det fanns en hel del poänger i den!

Kul med teater – det ger tankeställare… Jag har funderat mer än ett varv över det jag såg och hörde… 😉

Mia

Kommentarer till: "Entreprenören från Helvetet" (8)

  1. Skoj med teater =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

    • Jag ska kolla in din sida senare… är det en massa reklam är jag dock inte intresserad. Fina recept däremot är finemang… 😉

  2. Jo..finns hur många upplägg som helst tror jag när det gäller arbetslöshet…och religion med…får väl ta och kolla utbudet här i stan..får sparka mig själv i akterseglet så tummen ramlar ur 😉

  3. Du får gärna visa lite hur det nya kulturhuset ser ut. Teater blir det alltför sällan här tyvärr. Jag tycker inte jag hinner, jag lägger tiden på jazzklubben istället och mellan varven är jag för trött!!!!

    • Jag får återkomma med kulturhuset… ska ta några bilder av det… Jazzklubb, inte så illa det heller… Huvudsaken att man gör sådant man gillar och det gör du/ni ju… 🙂

  4. Man blir så imponerad av skådespelare som spelar teater. Det är en sån närvaro så man blir rörd… Kul att du gillar det nya kulturhuset! I Uppsala fick kulturhuset (ca 5 år gammalt) öknamn som forsmark 4 etc

    • Duktiga skådespelare imponerar även på mig… Vårt Spira tror jag är ganska omtyckt av oss jönköpingsbor – i alla fall för oss som inte bara tittar på pengarna… Det var ett fasligt skriande innan beslutet togs, t.o.m bombhot… 🙂

Kommentera

Etikettmoln

