Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Prylar, prylar

lov

Varför omger vi nutidsmänniskor oss med så många prylar?

Så tänker jag ibland när jag inte finner det jag söker. Häromkvällen när jag skulle iväg för att lyssna på Martin Schibbye så hade jag tänkt att ha en nyinköpt tröja på mig. Fann den inte! Sa till min väninna som var hos mig… ”Har du varit med om att inte hitta de kläder du vill ha på dig?” Oja svarade hon, och skrattade.

Varför i himmelens namn har vi så mycket prylar så vi inte vet var de finns?

Idag vet jag var just den här tröjan är, men jag undrar i mitt lilla sinne – är det verkligen nödvändigt med så många saker så jag inte vet var de finns? Är jag lyckligare med dem, än utan dem?

Kommentarer till: "Prylar, prylar" (10)

  1. Hahaha, fick mig ett gott skratt. Visst känner jag igen känslan av att inte hitta kläderna jag vill ha på mig. Men det är nog en helt annan känsla än den du menar 😉

    Men jag håller med dig om alla prylar. Det är skrämmande vilket köp/släng samhälle vi lever i. Vi ska ha allt och kommer det något nytt ska vi ha det. För egen del har jag minskat mina inköp. Tänker verkligen innan jag köper på mig nya saker. Behöver jag det här?

  2. Har svårt för att inte åta bli att köpa kläder som jag gillar! Tyvärr! I övrigt så köper jag sällan något längre, tänker att det jag köpt kommer att hålla så länge jag behöver…..

  3. Det är rätt skönt att rensa ibland…

  4. Jo..mycket prylar blir det ju under en livstid…man sparar för att ha senare kanske..o sen blir det liggande…ett knepigt beteende det där..men ack så mänskligt på nåt vis ändå.

    Ha en trevlig helg nu.

  5. Vi ska flytta från 180 kvm till ca 70 och då inser man att man har alldeles för mycket prylar o kläder som man eg inte behöver. Det är bra att flytta ibland, rensa ut, ge bort till andra som vill/behöver.

Kommentera

Etikettmoln

