Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

In i dimman

mat

Nu är den tråkigaste månaden här. November, det är bara att gilla läget och hoppas att den här månaden försvinner lika snabbt som förra… 🙂

Här gäller det att kura ihop sig med kaffe, god mat, levande ljus, fina filmer, trevligt sällskap, bra böcker kan vara trevöogt sällskap… vänner andra… fin musik en tredje god vän… Blommor lyser också upp tillvaron.

Ikväll har jag kaffe och godis, plus tända ljus… en god början. Hur gör du för att förgylla novembermörkret?

Kommentarer till: "In i dimman" (6)

  1. Mycket tända ljus och ljusslingor och allt det där som du skriver om.

    Du ska se att november blir nog bra

    Ha en fin helg. // Lissen

  2. Värmeljus…jag säger bara…VÄRMELJUS…utan dessa små tingestar hade jag nog deppat lite under denna månaden..urk och fy sjuttan…eller nåt 😉

    Men månaden går väl fort..hoppas jag…(guldkryckan kikar i värmeljusbehållaren)….får nog fylla på förrådet.

    Ha en skön fortsättning på denna Lördag.

    • Även jag behöver fylla på lådan med värmeljus! Den här månaden är den första av i vart fall två som slukar värmeljus… 😉

  3. När jag var ute på promenad i förra veckan så kom jag på mig själv med att irriterat gå och sparka i löven över att det är så grått och trist. Nu rycker du upp dig, sa jag till mig själv. Nu har jag lovat att varje dag ska levas med omtanke och om de ändå sa genomlidas så går det lättare med ett leende på läpparna.
    Ännu så länge fungerar det och jag hoppas att jag håller mitt löfte till mig själv.
    Så ……härliga november, välkommen, över att du är här!
    🙂

    • Så klokt! Men jag lever nog efter att se det grå som tråkigt för att kunna glädjas litet extra när ljuset och det vackra kommer åter… Då njuter jag!!! 🙂

Kommentera

Etikettmoln

