Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Grannflickan

grannflickan

När jag besökte Falbygdens Ost för ett par veckor sedan köpte jag en deckare av debutanten Ann Olerot.

Huvudpersonen Sandra arbetar på Falköpings sjukhus och när hon kommer hem efter ett kvällspass så står hennes hem i lågor. Senare visar det sig att både hennes man och hennes snart femårige son har blivit lågornas rov. Vid brandutredningen så står det klart att hennes make hade blivit mördad innan huset sattes i brand.

Från bokens baksidestext kan man läsa: ”Ett par dagar senare blir Sandra överfallen och polisen inser att det finns ett hot mot henne. Julian Eriksson och hans Falköpingskollegor jobbar febrilt med att lösa fallet. Samtidigt sker mord som kan ha samband med branden. Snart får de flera misstänkta personer som på något sätt är kopplade till huset före branden och husets förra ägare Ulla och Tore.”

Bakom en gardin i grannhuset, står en liten flicka på andra våning, som längtar efter att komma bort från verkligheten. Vet hon något som Julian och hans kollegor inte vet?

Baksidestexten lovar mer än bokens innehåll levererar. Grannflickan är en lättläst bok som fängslade mig, samtidigt så saknar jag något som jag inte riktigt kan sätta ord på. Men är man debutant så ska man kanske inte leverera ett alltför perfekt alster, då kan förväntningarna på nästa bok bli allför stora… 😉

Grannflickan får betyg 3 av 5 möjliga av mig.

Kommentarer till: "Grannflickan" (4)

  1. Jo..en o annan bok har man ju läst (hört) som inte uppfyller vad den lovar..var ju med i en bokklubb för några år sedan med talböcker..fick en del konstiga böcker då som absolut inte höll vad det utlovades i beskrivningen..fast..kanske det bara var jag som inte hade rätt känsla för den boken..just då.

    Hur som helst..ha en fin Söndag.

  2. Den låter väldigt spännande. Tack för tipset

Kommentera

Etikettmoln

