Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Nelson Mandela

afrika2

I dessa dagar har vi väl alla mer eller mindre skänkt Nelson Mandela goda tankar. Många av oss med beundrande inslag.

Hur kunde han i ord och utstrålning vara så varm och godhjärtad efter så många års fängelsevistelse för sitt goda arbete för Sydafrika? Jag undrar om våra svenska politiker funderar över hans sätt att leda kontra deras egna sätt att leda? De har något att lära av denne man!

PS! Jag är väl medveten om att endast ett fåtal människor har de personliga egenskaperna och förmågan som Mandela hade. Men det är något att fundera över. Något att fundera över, för oss alla, under eventuellt lediga juldagar… Om vi lyckas slita oss från alla ”onödiga” julklappar och överdådiga julbord!? Lyckas vi inte med det under julen, finns det många andra dagar framöver…

Jag lovar, jag ska försöka göra ett försök… Hur gör du!? 😉

Kommentarer till: "Nelson Mandela" (8)

  1. Jo, Nelson Mandela var en mycket speciell person och är saknad av många och kommer att minnas honom länge
    Här är det inte så mycket Julstök och julklappar eller julbord, det blir lite annorlunda när man är själv
    åtminstone hos mig
    kram

  2. Ja världen är verkligen lite fattigare nu när denna mäktiga och imponerande man lämnat jordelivet. En stor man som gjort mycket för sitt land men även resten av världen. Eftersom jag besökt Sydafrika och hans cell på Robben Island blir det hela lite extra personligt.

  3. Jag har också funderat över hur detta kunnat vara möjligt. Trots att han inte finns med oss längre så kommer han att leva vidare på många andra sätt. En fantastisk person!

    Kram

Kommentera

Etikettmoln

