Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Tredje advent

julbord

Det börjar bli hög tid att förbereda sig för den stora matfrossarhelgen…

Förberett har jag gjort… Testat både sill, lax som prinskorv, köttbullar, skinka och skumtomtar för att nämna något…

julbord1

Jag for iväg till Wallby säteri, inkvarterade mig i en en liten länga i en finfin lägenhet. Stort rum med kakelugn, kök, sovrum, bad och en hall… gångavstånd till mat och dryck. Och nog sjutton smakade allt gott… svårt att sluta äta trots att magen var nöjd för länge sedan. Maten var med andra ord både vällagad och väldigt god! Sömnen blev inte den allra bästa, övre magmunnen hade litet problem med att hålla allt på plats… 🙂 Men den lille verkmästaren i magen kämpade dock på och får godkänt.

ekar

Promenad under förmiddagstimmarna i fuktig väderlek, upptäckte hur vackra omgivningarna var. Än vackrare under maj månad kan jag tänka mig. Stora pampiga ekar med vatten i sin närhet.

Kommentera

Etikettmoln

